امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

رشد مثبت اقتصادی سه‌ماهه نخست سال جاری منجر به ایجاد ۷۰۳ هزار فرصت شغلی جدید شد (رییس سازمان برنامه و بودجه)

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال برنامه فراگیر اشتغال 96 و همچنین ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: تامین مالی اشتغال فراگیر با کمک نظام بانکی در حد 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات عملیاتی خواهد شد و قسمتهایی که از طریق یارانه صورت می‌گیرد از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود.

وی افزود: برهمین اساس روز گذشته در حد 100 میلیارد تومان تزریق منابع صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای اشجاد اشتغال روستایی و عشایری معاد 5 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه و 5 هزار میلیارد تومان از طریق نظام بانکی تامین خواهد شد گفت: نظام بانکی مجموعا 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات در دو طرح اشتغالزایی روستایی و اشتغالزایی فراگیر پرداخت خواهد کرد.

نوبخت افزود: برای دو طرح عام و خاص مذکور 30 هزار میلیارد تومان منابع تزریق می‌شود و 1500 میلیارد تومان از طریق خزانه و بودجه عمومی برای بخش یارانه‌ها تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: در طرح اشتغال روستایی منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر و منابع بانکی با نرخ سود 18درصد ارائه می‌شود به این ترتیب نرخ تسهیلات 9 درصد می‌باشد این در حالی است که قانون نرخ سود این تسهیلات را 6 درصد در نظر گرفته است و به این ترتیب 3 درصد سود اضافه‌تر از طریق سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال قبل مقرر شد به 7500 واحد تولیدی 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یابد گفت: طرح دوم حمایت از واحدهای تولیدی تخصیص 37 هزار و 500 میلیارد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از طریق طرخحهای دولتی عمرانی از طریق خزانه بوده است.

نوبخت افزود: در طرح اول به 24 هزار و 900 هزار واحد حدود 17 هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت شده و در طرح دوم نیز حدود 40 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کد خبر: 97023 تاریخ: 96/06/26 منبع: تسنیم