امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به اعلام تصمیمات جدید فدرال رزرو امریکا مبنی بر این‌که احتمال افزایش یک‌بار دیگر نرخ‌بهره تا پایان سال جاری میلادی همچنان وجود دارد، قیمت جهانی هر اونس طلا احتمالاً تا ۱,۲۸۰ دلار کاهش خواهد یافت (مؤسسه سرمایه‌گذاری اف‌ایکس‌تی‌ام)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، تحلیلگران موسسه اف ایکس تی ام در تازه ترین تحلیل خود اعلام کردند، با توجه به اعلام تصمیمات جدید فدرال رزرو آمریکا به نظر می رسد قیمت جهانی هر اونس طلا احتمالا تا 1280 دلار کاهش خواهد یافت.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی نشان داده است که احتمال افزایش یک بار دیگر نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.

فدرال رزرو آمریکا همچنین قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.2 تریلیون دلاری خود را از اکتبر آغاز کند. 11 نفر از 16 سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا در این نشست اعلام کردند که نرخ بهره در شرایط کنونی در وضعیت مناسبی قرار دارد و نیازی به تغییر آن نخواهد بود.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده نیز نرخ بهره را 3 بار دیگر افزایش خواهد داد. فدرال رزرو همچنین در سال 2019 میلادی نیز احتمالا 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر طلا نتواند بار دیگر سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، احتمالا تا سطح حساس 1280 دلاری کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1315 دلار خواهد بود.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآنادا نیز بر این باور است که نتایج نشست فدرال رزرو به گونه ای موجب شگفتی سرمایه گذاران بین المللی شده است. فدرال رزرو همچنین قصد دارد نرخ بهره را تا پایان امسال یک بار دیگر افزایش دهد. این در شرایطی است که نرخ تورم در اقتصاد آمریکا هنوز به سطح 2 درصدی نرسیده است.

وی افزود: پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین 1286 تا 1299 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

از سوی دیگر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داده است که واشنگتن آماده نابودی کامل کره شمالی است.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد.

کد خبر: 97053 تاریخ: 96/06/31 منبع: طلا