امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

گرچه ترامپ تهدید به نابودی کامل کره‌شمالی کرده و امریکا با طوفان‌های سهمگینی روبرو شده و زلزله مکزیک نیز صدها نفر را به کام مرگ کشانده ولی هنوز بدترین فاجعه در راه است؛ بحران مالی بعدی به مراتب بدتر از بحران‌های قبلی و خیلی زودتر از پیش‌بینی‌های رقم خواهد خورد؛ بحران مالی جهان از اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده آغاز و این بدترین بحران مالی خواهد بود (جیم راجرز، تحلیلگر برجسته اقتصادی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم راجرز تحلیلگر برجسته اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: گرچه ترامپ تهدید به نابودی کامل کره شمالی کرده است و آمریکا با طوفان های سهمگینی روبرو شده و زلزله مکزیک نیز صدها نفر را به کام مرگ کشانده ولی هنوز بدترین فاجعه در راه است.

بر اساس این گزارش راجرز در ادامه تصریخ کرد: تحولات هفته گذشته، پایان جهان نبوده است چرا که بازار هنوز منتظر رویدادهای به مراتب مهمتری است. پیش بینی من این است که دوران رشد و رونق اقتصادی جهان که در ماه های گذشته آغاز شده، عاقبت و پایان بدی خواهد داشت. بحران مالی بعدی به مراتب بدتر از بحران های قبلی خواهد بود. به نظر من فروپاشی مالی جهان خیلی زودتر از انتظارات و پیش بینی های کارشناسان اقتصادی رقم خواهد خورد. پیش بینی من این است که بحران مالی جهان از اواخر امسال یا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و این بدترین بحران مالی در زمان حیات و زندگی من خواهد بود.

راجرز اظهار داشت: تنها بازماندگان از این بحران بزرگ مالی، سرمایه گذارانی خواهند بود که بدانند دقیقا چه کاری انجام دهند. سرمایه گذاران باید دارایی و ثروت خود را به بهترین نحو ممکن سرمایه گذاری کنند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره خرید طلا د ر شرایط کنونی گفت: به نظر من قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایط کنونی بیشتر از سطح عادی است و من برای خرید طلا منتظر اصلاح قیمت خواهم بود. بی شک طلا یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و بحران های مالی و اقتصادی است.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا می تواند به سطح 1000 دلار در هر اونس بازگردد و در چنین شرایطی بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آتی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام و سخنرانی مقام های ارشد بانک های مرکزی اروپا آمریکا و کانادا قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

کد خبر: 97056 تاریخ: 96/07/05 منبع: طلا