امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ثروت خالص خانوارهای امریکایی به‌دلیل سوددهی بازار سهام و افزایش نسبی قیمت مسکن در این کشور با تقریباً دو درصد افزایش به ۹۶/۲ تریلیون دلار رسید (آسوشیتدپرس)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روند روبه رشد بورس آمریکا و نیز افزایش نسبی قیمت مسکن موجب شد که ثروت خانوارهای آمریکایی در سه ماه دوم سال جاری میلادی با سیر افزایشی روبرو شود؛ اما به نابرابری بیشتر طبقات اجتماعی در این کشور دامن زند.

د فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، ثروت خالص آمریکایی بین ماه های آوریل تا ژوئن با ۱.۸ درصد افزایش به ۹۶ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار رسید.

در این گزارش آمده که ارزش مسکن در این بازه زمانی در مجموع ۶۰۰ میلیارد دلار رشد داشته است؛ ضمن اینکه سود سهام و اوراق بهادر و نیز سایر صندوق های سرمایه گذاری از رشد ۱.۱ تریلیون دلاری برخوردار شده اند.

فدرال رزرو اعلام کرد، این مسئله به افزایش اعتماد بیشتر به شرایط اقتصادی و بیشتر هزینه کردن خانوارها منجر می شود و در نهایت به رشد اقتصادی آمریکا کمک می کند.

البته هزینه کرد مصرف کنندگان آمریکایی ها در حدود ۷۰ درصد از فعالیت اقتصادی ایالات متحده را در بر می گیرد.

بر پایه این گزارش، تقریبا ۱۰ درصد از آمریکایی ها صاحب ۸۰ درصد از ارزش سهام این کشور هستند و در سال ۲۰۱۲ میلادی، ثروتمندترین افراد آمریکا ۴۲ درصد از ثروت آمریکا را در اختیار داشتند.  

بر همین اساس، مسکن و خودور بعنوان ثروت اصلی طبقه متوسط آمریکا محسوب می شود. همچنین در سال گذشته میلادی ۵ درصد از ثروتمندترین افراد آمریکا، ۲۲.۶ درصد از کل درآمدها را به خود اختصاص دادند.

هچنین رشد قیمت مسکن در آمریکا منجر به افزایش متوسط ۵۸.۴ درصدی سهام مالکین منازل در بورس ها شده است.

کد خبر: 97057 تاریخ: 96/07/01 منبع: مهر