امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیش‌بینی می‌شود تا زمان ارائه گزارش‌های شش‌ماهه، بازار سرمایه شاهد نوسانات مقطعی در صنایع کوچک‌تر باشد تا سرمایه‌گذاران فرصت به‌روزرسانی تحلیل‌های خود از گزارش‌های شش‌ماهه را داشته باشند و تصمیمات مناسبی جهت ورود به صنایع پرپتانسیل بگیرند (حامد مددی، تحلیلگر شرکت کارگزاری آگاه)

روزهای آغاز مهر و شش ماهه دوم سال 96 را پشت سر می گذاریم و بازار پس از هیجان تسویه اعتباری ها تا حدودی به ثبات رسیده است. البته کم کم شاهد سرازیر شدن منابع اعتباری جدید به سمت بازار خواهیم بود.

حامد مددی، تحلیلگر کارگزاری آگاه با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: در روز نخست مهر شاهد تحرکات مثبت در خودرویی ها بودیم به طوری که صف خرید نماد خودرو و حجم معاملات بالای آن تا حدودی نگاه ها را به سمت این گروه جلب کرد اما این نوسان مثبت پایدار نبود و در روزهای دوم و سوم مهر مجدداً معاملات این صنعت به روال سابق خود بازگشت و ارزش معاملات کاهش یافت.

وی در ادامه افزود: در طرف دیگر، شاهد نوسانات در صنعت پتروشیمی بودیم که با توجه به مصوبه جدید در خصوص نرخ ارز خوراک پتروشیمی ها این گروه نیز با نوسانات منفی مواجه شد. تا اینکه روز گذشته و امروز مجدداً شاهد تحرکاتی در صنایع کوچکتر بازار مانند صنعت غذایی و قندی بودیم.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به نزدیک شدن انتشار گزارش های 6 ماهه تصریح کرد: با توجه به انتشار گزارش های 6 ماهه اکثر صنایع تا پایان مهر ماه، باید انتظار داشت تا زمان ارائه گزارش ها، نقدینگی بیشتر به سمت صنایع کوچک حرکت کند. در بین صنایع کوچک نیز صنایع غذایی و صنایع بالادستی، صنعت شیر مانند دامداری و دامپروی با توجه به افزایش نرخ فروش شیر خام مستعد رشد کوتاه مدت هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می شود تا زمان ارائه گزارش های 6 ماهه، بازار شاهد نوسانات مقطعی در صنایع کوچکتر باشد تا سرمایه گذاران فرصت به روزرسانی تحلیل های خود از گزارش های 6 ماهه را داشته باشند که بتوانند تصمیمات مناسبی جهت ورود به صنایع پرپتانسیل بگیرند.

مددی در بخش پایانی گفتگو با “سنا” به سرمایه گذاران توصیه کرد: در این بین سرمایه گذاران بایستی اخبار پیرامون بازارهای جهانی را به شکل موثر پیگیری کنند، چون تنش ها در سطح کلان کشورها ممکن است منجر به شوک به بازار فلزات شود و پس از کمی اصلاح مجدداً این صنایع را بعنوان پیشرو بازار معرفی کند.

تحلیلگر کارگزاری آگاه خاطر نشان کرد: نکته مهم آخر توجه به صنایع و شرکت هایی است که سال مالی آنها شهریور بوده و از دو جهت شرایط مناسبی دارند: اول تقسیم سود بالای احتمالی در مجامع سالانه و دوم، پیش بینی های همراه با تعدیل مثبت برای سال مالی آینده.

کد خبر: 97074 تاریخ:96/07/03 منبع: سنا