امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تا پایان سال جاری سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در دو مرحله، ابتدا به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در مرحله بعد به هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم شد (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر)

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از افتتاح طرح های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان تا دو ماه آینده خبر داد.

غلامرضا سلیمانی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اعلام خبر فوق افزود: طرح پتروشیمی پردیس با یک هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح پتروشیمی شیراز با سرمایه گذاری 2 هزار و 600 میلیارد تومانی در روزهای گذشته با حضور معاون اول ریاست جمهوری، گفت: شرکت نیروگاهی بهبهان تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و شرکت فولاد نی ریز تا پایان سال جاری افتتاح رسمی می شود.

سلیمانی درباره بهره برداری نیروگاه بهبهان گفت : دو واحد 160 مگاواتی به بهره برداری رسیده است و با بهره برداری واحد سوم امیدواریم تا پایان سال جاری برق ما به شبکه سراسری کشور وارد شود.

وی درباره پروژه فولاد نی ریز گفت: این واحد 800 هزار تنی می تواند با افزایش تولید داخل کشور به صادرات نیز کمک کند و همچنین در افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

 

حل مشکلات بانکی اقدامی موثر در جهت حضور سرمایه گذاران خارجی

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: پس از برجام شرکت های بزرگی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ترکیه، کره و ژاپن و سوئد و نروژ به کشور ما آمدند و بری هم کار خود را در برخی از شرکتهای ما آغاز کردند.

وی ادامه داد: در صورت حل مشکلات بانکی پیش رو و نقل و انتقالات آسان پولی، منابع خارجی به کشور ما وارد خواهد شد.

سلیمانی افزود: علاوه بر منابع خارجی، فناوری و نوآوری نیز به کشور وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبالغ وارد شده به این پروژه ها مبالغ بسیار بزرگی است، گفت: باید مسائل بانکی حل شود تا بتوانیم مبالغ مربوط به این پروژه ها را به راحتی به کشور وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر اظهار کرد: تا پایان سال جاری سرمایه شرکت را در دو مرحله، ابتدا به 5 هزار و 400 میلیارد تومان و در مرحله بعد به 7 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

وی افزود: در مرحله نخست، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته شرکت سرمایه گذاری انجام می شود و برای افزایش این سرمایه مبلغی از سهامداران دریافت نمی شود و در مرحله دیگر این افزایش سرمایه از طریق مجمع فوق العاده خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: با افزایش سرمایه و رسیدن به مبلغ 7 هزار و 200 میلیارد تومانی، این شرکت 2 میلیون یورویی خواهد شد که سرمایه ثبت شده نسبتا خوبی است و می تواند در مقابل شرکت های بزرگ اروپایی و چند ملیتی قد علم کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اقتصاد در حال رشدی داریم، گفت: این مبلغ سرمایه برای شرکت ما مبلغ قابل قبولی است و ما امیدواریم که این اقدام در آینده ادامه داشته باشد.

کدخبر:542189- منبع:سنا- تاریخ:9-6-95