امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نخستین واحد بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به مدار بهره‌برداری وارد شد و ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به‌میزان ۱۶۰ مگاوات افزایش داد (تسنیم)

افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق ایران / واحد نخست نیروگاه شیروان وارد مدار شد

 

نخستین واحد بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به مدار بهره برداری وارد شد و به میزان ۱۶۰ مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق کشور را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل شش واحد گازی از نوع  V94.2 هر یک به ظرفیت 159 مگاوات و سه واحد بخار هر یک به ظرفیت 160 مگاوات در شرایط ایزو (ISO) است که مجموعاً با بهره برداری کامل از سه واحد بخار ظرفیت نیروگاه به  1434 مگاوات می رسد.

این نیروگاه در کیلومتر 9 جاده شیروان به مشهد واقع شده و ظرفیت پست نیروگاه KV400 است. سوخت مورد نیاز این نیروگاه، شامل گاز و گازوئیل است که گاز به عنوان سوخت اصلی و گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین در نظر گرفته شده است.

تاریخ شروع عملیات اجرایی این پروژه در فاز گازی 14 اردیبهشت سال 1383 بوده و کلیه واحدهای گازی این نیروگاه تا سال 1386 وارد مدار شده و تا سال 1388 بطور کامل تحویل دائم شدند. 

در ادامه با برنامه ریزی برای تبدیل این نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی، اجرای فاز بخار این نیروگاه  از هفتم مهر ماه سال 1387 از سوی کارفرما به شرکت گروه مپنا ابلاغ شد و فعالیت های اجرای ساخت سه واحد بخاری با ظرفیت هر کدام 160 مگاوات آغاز شد.

این عملیات ادامه یافت تا اینکه در روزهای اخیر نخستین واحد بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به مدار بهره برداری وارد شده و به میزان 160 مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق کشور را افزایش داده است.

با بهره برداری از این واحد، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به 77 هزار و 253 مگاوات رسید.

کدخبر:10143 تاریخ: 96/07/17 منبع: تسنیم