امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اقتصاد امریکا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی با کاهش ۳۳ هزار فرصت شغلی روبرو شد؛ این مسأله در هفت سال گذشته که اقتصاد امریکا به‌طور متوالی با افزایش فرصت‌های شغلی روبرو بوده، بی‌سابقه است (اینوستینگ)

تحلیل کارشناسان ایوستینگ درباره عوامل موثر بر قیمت طلا

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر تشدید نگرانی های مربوط به کره شمالی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به کره شمالی موجب کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها شده است.

روند نزولی شاخص ارزش دلار از جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر با کاهش 33 هزار فرصت شغلی روبرو شده است. آمارهای وزارت کار آمریکا این مساله را نشان می دهد. این مساله در 7 سال گذشته که اقتصاد آمریکا به طور متوالی با افزایش فرصت های شغلی روبرو بوده، بی سابقه به شمار می رود.

نرخ بیکاری آمریکا در این مدت به 4.2 درصد رسیده که پایین ترین رقم از 2001 میلادی به شمار می رود. میانگین دستمزدها نیز با رشد 2.9 درصدی روبرو شده است. پیش بینی می شود افزایش نرخ تورم آمریکا موجب بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شود. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو به بیش از 90 درصد رسیده است.

در روزهای آینده انتشار متن مذاکرات نشست 20 سپتامبر فدرال رزرو تاثیر زیادی بر وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا خواهد داشت. آمارهای مهم خرده فروشی و تورم آمریکا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در یک نشست اقتصادی در واشنگتن هستند. اظهارات وی می تواند تاحد زیادی وضعیت برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا را مشخص کند.

چین قصد دارد آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی را منتشر کند. استرالیا روز سه شنبه آمارهای شاخص اعتماد تجاری را اعلام می کند. انگلیس آمارهای تراز تجاری و تولیدات صنعتی را منتشر خواهد کرد.

برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی سه شنبه و چهارشنبه سخنرانی خواهند کرد. کانادا روز پنجشنبه آمارهای تورم قیمت مسکن را اعلام می کند. نیوزلند روز جمعه شاخص تولیدات صنعتی را اعلام خواهد کرد. چین نیز آمارهای تجارت خارجی را اعلام می کند.

به نظر می رسد اوضاع شبه جزیره کره طی روزهای آینده و تهدید ناشی از برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

کدخبر:10155 تاریخ: 96/07/18 منبع: طلا