امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

معامله ۳۳۰۰ تن گاز مایع شرکت پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عرضه شده بود با استقبال خوب خریداران مواجه شد و شاهد ثبت تقاضای سه برابری بود (سنا)

در جریان معاملات نخستین روز هفته (6 شهریور ماه 95)، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 23 هزار و 470 قرارداد با ارزش بیش از 230 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 3 هزار و 150 قرارداد معادل 75 هزار و 600 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 25 میلیارد و 704 میلیون ریال بود.

در آغاز جلسه معاملاتی روز شنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 3 مهر95، 4 مهر95 و 5 مهر95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 10 شهریور 95 متوقف شدند.

طی این جلسه معاملاتی، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس، گاز پروپان، بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت لاوان در رینگ بینالملل (عرضه توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران) بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 9 هزار و 274 تن و به ارزش 85 میلیارد و 187 میلیون ریال بود.

از نکات شایان ذکر عرضه‌های این روز می‌توان به معامله 3300 تن گاز مایع شرکت پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عرضه شده بود اشاره کرد. این عرضه با استقبال خوب خریداران مواجه شد و شاهد ثبت تقاضای 3 برابری بود.

در مجموع ارزش کل معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی به بیش از 341 میلیارد و 108 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 7 شهریور ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بینالملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

کدخبر:521467- منبع:سنا- تاریخ:7-6-95