امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

انتخابات زودهنگام در ژاپن به‌دلیل تهدیدات کره‌شمالی و همچنین احتمال پیروزی شینزو آبه موجب رشد ۰/۸ درصدی شاخص تاپیکس و افزایش ۱/۱ درصدی شاخص نیکی ژاپن شد (سنا)

پیش بینی پیروزی شینزو آبه در انتخابات دوره جدید نخست وزیری در ژاپن موجب کاهش قیمت ین و افزایش شاخص ها در بازار این کشور شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نتایج اولیه شمارش آرا در ژاپن حاکی از پیروزی ائتلاف حاکم به رهبری شینزو آبه، نخست وزیر آن کشور است.

برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن به دلیل تهدیدات کره شمالی و همچنین احتمال پیروزی شینزو آبه نشان داد مردم ژاپن تهدیدات کره شمالی را جدی گرفته و خواهان تقویت ارتش ژاپن هستند.

بر اساس تعهدات شینزو آبه، وی تصمیم دارد تا قانون اساسی را در این کشور تغییر دهد و دامنه فعالیت ارتش را گسترده کرده و نقش بیشتری را به این نهاد واگذار کند.

این در حالی است که، شینزو آبه در موقعیت بسیار مناسب سیاسی قرار دارد و ممکن است به عنوان یکی از نامزدان رهبری بانک مرکزی ژاپن نیز انتخاب شود و این قضیه ممکن است موجب کاهش قیمت ین در روزهای اخیر شود .

این تغییر و تحولات سیاسی و اقتصادی در ژاپن موجب شد شاخص تاپیکس با رشد 0.8 درصدی همراه شود در حالی که نیکی ژاپن افزایش 1.1 درصدی رو به رو شد .

اما در دیگر بازارهای آسیایی شاخص کاسپی کره جنوبی افت 0.7 درصدی را از آن خود کرد در حالی که اس اند پی استرالیا 0.2 درصد منفی شد .

بورس هنگ کنگ با افت 0.6 درصدی شاخص اصلی مواجه شد در حالی که شاخص CSI در چین با رشد 0.1 درصدی همراه شد .

کد خبر: 97201 تاریخ: 96/08/01 منبع: سنا