امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

طبق قراردادی که اخیراً بین بانک ملت و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی منعقد شد، در قبال ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه، ۳۰۰ میلیارد تومان وام به معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی اعطا خواهد شد (رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی)

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از اعطای تسهیلات 300 میلیارد تومانی به معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: به دلیل رکود پیشنهاد کردیم حقوق دولتی معادن در بودجه 96 از یک هزار و 200 به 500 میلیارد تومان کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فارس، مهدی کرباسیان در یک نشست خبری اظهار داشت: طبق قراردادی که اخیرا بین بانک ملت و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی منعقد شد، در قبال 100 میلیارد تومان سرمایه، 300 میلیارد تومان وام به معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 قرارداد در مرحله عملیاتی شدن قرار گرفته است.

کرباسیان با اشاره به افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به 110 میلیارد تومان، گفت: قرارداد بانک ملت و صندوق بیمه فعالیت های معدنی حدود 7 ماه معطل مانده بود که دو هفته پیش نهایی شد.

وی در ادامه از پیشنهاد ایمیدرو برای اختصاص تسهیلات 3 تا 4 میلیارد یورویی به این سازمان در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این منابع، می توانیم 3 برابر این رقم، جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

کرباسیان همچنین از پیش بینی جذب 30 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

رئیس سازمان توسعه معادن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود نام شما در فهرست گیرندگان حقوق های نجومی قرار دارد، آیا این موضوع را تایید می کنید؟ گفت خیر، اینطور نیست. در فهرست مربوطه نام هیچ کدام از کارکنان ایمیدرو نبوده است.

وی افزود: ما الزامات مربوطه را رعایت کرده‌ایم و هیچ پرداخت غیرمعمولی نداشته‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: حتی قرار بود حقوق 50درصد از پرسنل ایمیدرو 22 درصد افزایش یابد که من گفتم این افزایش نیز اعمال نشود.

کرباسیان در خصوص بازنگری در حقوق دولتی معادن در شرایط تحریم گفتپیشنهاد ما به وزارت صنعت این بوده که در شرایط رکود به منظور حمایت از معدنکاران، در زمینه دریافت حقوق دولتی تجدید نظر شود و میزان حقوق دولتی دریافتی از معدنکاران کاهش یابد.

وی توضیح داد این درخواست را از مجلس نیز داشته‌ایم و خواستیم تا حقوق دولتی در بودجه 96 از رقم یک هزار و 200میلیارد تومان به 500 میلیارد برسد که امیدواریم در شورای عالی معادن نیز مورد توجه قرار گیرد.

کدخبر:85427 – منبع:سنا- تاریخ:6-6-95