امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

مجموع صادرات سنگ‌آهن در نیمه نخست سال جاری به ۴۹۱ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار رسید؛ به این ترتیب صادرات سنگ‌آهن در این مدت ۱۴/۸ درصد از وزن و ۲/۳۲ درصد از کل ارزش صادرات ایران را به‌خود اختصاص داده است (معدن نیوز)

صادرات سنگ آهن ایران در شش ماهه نخست سال جاری 8 میلیون و 690 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 54 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از معدن نیوز، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری هشت میلیون و 690 هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با خلوص آهن بیش از 40 درصد به هم فشرده نشده از کشور صادر شده است.

براین اساس ارزش مجموع سنگ آهن صادراتی در این مدت به 491 میلیون و 820 هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب صادرات سنگ آهن در این مدت 14.8 درصد از وزن و 2.32 درصد از کل ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سنگ آهن ایران هشت میلیون و 108 هزار تن به ارزش 319 میلیون و 253 هزار دلار بوده است. در همین مدت صادرات سنگ آهن 13.22 درصد از ارزش وزنی و 1.5 درصد از ارزش دلاری صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود.

مقایسه میزان صادرات سنگ آهن در این دو مدت، نشان دهنده افزایش هفت درصدی صادرات سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص بیش از 40 درصد از لحاظ وزنی و افزایش 54 درصدی صادرات ایران ماده معدنی از لحاظ ارزش دلاری است.

سنگ آهن ایران در این مدت به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اسلوونی، افغانستان، آلمان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، چین، عراق و هند صادر شده که از مجموع حدود 492 میلیون دلار سنگ آهن صادراتی، بیش از 476 میلیون دلار آن به چین صادر شده است.

این در حالی است که در همین مدت 352 هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص کمتر از 40 درصد نیز صادر شده که ارزش صادراتی آن تنها هفت میلیون و 300 هزار دلار است.

کد خبر: 97211 تاریخ: 96/08/02 منبع: سنا