امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در هفت‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۳۱ هزار کد حقیقی و بیش از نه هزار کد حقوقی در بازار سرمایه صادر شد؛ به‌طوری که تعداد کدهای بازار سرمایه به‌رقم نه میلیون و ۵۹۸ هزار کد رسید (معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه)

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از رسیدن تعداد کدهای سهامداران به 9 میلیون و 600 هزار کد خبر داد.

فریبا اخوان به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: در 7 ماهه سال 96 تعداد 231 هزار کد حقیقی و بیش از 9 هزار کد حقوقی در بازار سرمایه صادر شده، به طوری که تعداد کدهای بازار سرمایه به رقم 9 میلیون و 598 هزار کد رسیده است.

وی افزود: تنها در طول سه ماه گذشته بیش از 133 هزار کد جدید در بازار سرمایه ایجاد شده است.

معاون عملیات سمات، در پاسخ به این سوال که چند درصد کدهای جدید وارد عرضه های اولیه شده است، گفت: از اول مرداد امسال، 8 عرضه اولیه در بورس یا فرابورس داشته ایم که آخرین مورد آن هم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بوده است؛ ضمن اینکه تنها 15 درصد از کدهای جدید در عرضه اولیه کاوه حضور داشته اند.

به گفته این مقام مسوول، در کل 151 هزار کد در این عرضه اولیه مشارکت داشتند.

اخوان ادامه داد: نکته مهم این است که برخلاف برخی از شایعات، 26 هزار و 256 کد جدید در این عرضه اولیه موفق به خرید سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش شدند و حضور گسترده کدهای جدید در این عرضه اولیه صحت ندارد.

 کد خبر: 97217 تاریخ: 96/08/02 ممنبع: سنا