امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

انتخاب جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد به‌عنوان رئیس جدید فدرال رزرو از سوی دونالد، می‌تواند به ضرر قیمت جهانی طلا باشد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با افت نسبی روبرو شده و از سطح حساس و مقاومتی 1300 دلاری فاصله گرفته است، برخی تحلیلگران اعلام کردند که انتخاب جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند به ضرر قیمت جهانی طلا باشد.

بر اساس این گزارش کامرز بانک آلمان در یادداشتی نوشت: انتخاب تیلور بی شک موجب کاهش شدید قیمت جهانی طلا خواهد شد. پیش بینی می شود ترامپ طی روزهای آینده نظر نهایی خود را درباره رئیس جدید فدرال رزرو اعلام کند.

ترامپ در مشورت با سناتورهای جمهوریخواه نظر آنها را درباره جان تیلور و جرومی پاول برای ریاست فدرال رزرو آمریکا جویا شده است و اکثر سناتورها از تیلور حمایت کرده اند.

تیلور شخصیتی است که بارها از افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا حمایت کرده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو تا فوریه در این سمت خواهد بود.

پیش بینی می شود دیدگاه های تیلور درباره افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود.

تیلور بارها تاکید کرده است که نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باید به 3 درصد افزایش یابد. کامرزبانک افزود: گرچه بعید به نظر می رسد که نرخ بهره آمریکا به سرعت به سطح 3 درصد برسد ولی آنچه که مسلم است این است که نرخ بهره آمریکا در دوره ریاست تیلور با سرعت بیشتری روند صعودی خواهد گرفت و این مساله بی شک به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

البته این احتمال وجود دارد که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، شاخص سهام با کاهش روبرو شود و این عامل به نفع قیمت جهانی طلا تمام شود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی و شاخص سهام نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت جهانی طلا باشد.

کد خبر: 97240 تاریخ: 96/08/05 منبع: طلا