امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت طلا طی سال آینده به شدت تحت‌تأثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو امریکا قرار خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود قیمت هر اونس طلا طی سال ۲۰۱۸ میلادی بالاتر از ۱,۳۰۰ دلار برسد (مؤسسه سرمایه‌گذاری آر‌بی‌سی کاپیتال)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال اعلام کرده است که قیمت طلا طی سال آینده به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و پیش بینی می شود قیمت هر اونس طلا طی سال 2018 میلادی بالاتر از 1300 دلار باشد.

بر اساس این گزارش کریستوفر لونی استراتژیست ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال در این باره تاکید کرد: قیمت طلا طی سال آینده به شدت با سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا پیوند خورده است.

وی در ادامه افزود: انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو و سیاست های پولی و نرخ بهره می تواند عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری برای قیمت طلا باشد.

به نظر می رسد در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا باشد. نظرسنجی ها نشان می دهد که به اختمال 80 درصد فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی ما این است که قیمت جهانی طلا در سه ماه چهارم امسال به طور میانگین به 1265 دلار در هر اونس خواهد رسید، میانگین قیمت طلا برای کل سال 2017 میلادی نیز به 1256 دلار می رسد. پیش بینی ما برای قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز 1303 دلار خواهد بود.

البته این احتمال وجود دارد که تشدید تنش های سیاسی بین المللی موجب افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های آینده شود. بحران استقلال کاتالونیا از یک سو و ادامه تنش ها در شبه جزیره کره می تواند عوامل موثری برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

وی افزود: تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود. چین و هند به تنهایی بیش از 50 درصد تقاضای جهانی فیزیکی طلا را تشکیل می دهند.

اختلافات نمایندگان کنگره آمریکا بر سر اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی ژاپن نیز قصد دارد اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد. توکیو امیدوار است با ادامه اجرای این سیاست ها به زودی به هدف خود یعنی تورم 2 درصدی دست یابد.

بحران بر سر استقلال کاتالونیا همچنان ادامه دارد. دادستانی اسپانیا دوشنبه رهبران کاتالونیا را به دلیل تلاش برای جدایی از دولت مرکزی اسپانیا به شورش و اغتشاش متهم کرد.

کد خبر: 97241 تاریخ: 96/08/10 منبع: طلا