امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت هر اونس طلا در سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی به کمتر از ۱,۲۵۰ دلار خواهد رسید (بانک مریل لینچ امریکا)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کرده است که تقویت ارزش دلار و افزایش بهره اوراق قرضه فشار زیادی را بر قیمت طلا در اوایل سال 2018 وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست سال آینده به کمتر از 1250 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این بانک آمریکایی 1400 دلار اعلام شده بود.

این بانک آمریکایی نسبت به روند قیمت جهانی طلا در ماه های بعد سال آینده نیز چندان امیدوار نبوده است. مریل لینچ پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سه ماه دوم سال آینده به 1300 دلار خواهد رسید، این رقم نیز در گزارش قبلی این بانک 1350 دلار اعلام شده بود.

بر این اساس میانگین قیمت طلا در سه ماه سوم 2018 نیز به 1300 دلار خواهد رسید، این رقم نیز در گزارش قبلی این بانک 1400 دلار اعلام شده بود.

تحلیلگران بر این باورند که تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با توجه به پایین بودن نرخ تورم فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

معمولا افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی می شود. پیش بینی می شود نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا طی سال آینده به 2.85 درصد برسد که این بالاترین رقم در 4 سال اخیر به شمار می رود.

در صورتی که ترامپ بتواند سیاست های اقتصادی و مالیاتی خود را در کنگره به تصویب برساند، پیش بینی می شود ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. ادامه روند نزولی ارزش یورو در برابر دلار نیز طی ماه های آینده می تواند چالش بزرگ و مهمی برای قیمت جهانی طلا باشد.

پیش بینی تحلیلگران این بانک آمریکایی آن است که روند صعودی ارزش دلار تا پایان سال 2017 میلادی ادامه خواهد داشت و این رقم طی سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

به نظر می رسد هرگونه تصمیم اختمالی فدرال رزرو برای عدم افزایش نرخ بهره یا تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند عوامل اصلی برای افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

کد خبر: 97242 تاریخ: 96/08/10 منبع: طلا