امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به خصوصی‌سازی شرکت‌ها از سال ۸۵، ارزش بورس تهران ۱۰ برابر شد و از ۳۰ میلیارد تومان به‌حدود ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است (مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران)

تمام ابزارهایی که در بورس تهران استفاده می شود مطابق با شریعت اسلام بوده و در کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در همایش بین المللی بازار سرمایه با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس بورس تهران بیان کرد: در سال های اخیر تحولات قابل توجهی در بازار سرمایه رخ داده است.

وی در ادامه بیان کرد: طی این مدت بورس تهران به عضویت دو فدراسیون مهم جهانی درآمده است که فیاس از مهم‌ترین آنهاست.

قالیباف اصل به سهامداران فعال در بورس تهران اشاره کرد و افزود: بورس تهران به شکل سهامی عام فعالیت دارد و سهامداران آن به سه دسته کارگزاری‌ها، نهادهای سرمایه گذاری و اشخاص حقیقی تقسیم می شوند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران بیان کرد: یکی دیگر از تحولات مهم طی این سال‌ها موضوع خصوصی سازی شرکت هاست که دولت از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است. طی این مدت ارزش بورس تهران ۱۰ برابر شده و از ۳۰ میلیارد تومان به حدود ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مزیت های بازار سرمایه ایران مربوط به تنوع نهادهای مالی است. این موضوع کمک می کند سرمایه گذار خارجی بتواند به شکل غیرمستقیم سرمایه گذاری کند.

قالیباف اصل در خصوص توسعه نرم افزارها بیان کرد: در بازار مشتقه ابزارهای فیوچرز و آپشن فعالیت خود را آغاز کردند، در این زمینه با توسعه نرم افزاری که صورت گرفت سرمایه گذاران می توانند به صورت آنلاین فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در سال میلادی گذشته بورس تهران با رشد ۱۰ درصدی در شاخص کل همراه بوده است، طی این مدت همچنین توانستیم با ۱۲کشور دیگر مذاکره کرده و تفاهم نامه امضا کنیم.

مدیرعامل شرکت بورس تهران همچنین بیان کرد: بر اساس مقررات کشور سرمایه گذار خارجی به دو روش پرتفولیو و استراتژیک می تواند در ایران سرمایه گذاری کند که جذاییت این بازار را دو چندان می کند.

کد خبر: 97268 تاریخ: 96/08/09 منبع: سنا