امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به کمتر از ۱,۲۴۰ دلار کاهش خواهد یافت و سپس با افت بیشتری روبرو شده و به ۱,۲۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید (سیمونا گامبارینی، تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری کاپیتال اکونومیکس)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در سخنانی تاکید کرد: اکثر شاخص ها نشان می دهد که قیمت طلا فراتر از حد واقعی آن است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 میلادی به کمتر از 1240 دلار کاهش یابد و سپس با افت بیشتری روبرو شده و به 1200 دلار در هر اونس برسد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من دو عامل اساسی و مهم برای کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد، نخست رویکرد و چشم انداز مربوط به سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا و دوم عدم وجود تنش های سیاسی واقعی در عرصه بین المللی.

وی در ادامه اظهار داشت: فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر تا پایان سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد و در سال آینده نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

این در شرایطی است که اکثر نظرسنجی های انجام شده از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو در سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

گامبارینی افزود: انتخاب جرومی پاول به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا نیز چشم انداز ناامید کننده درباره قیمت جهانی طلا را تغییر نخواهد داد.

قیمت طلا که پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تا 1127 دلار در هر اونس کاهش یافت، از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته است. کاهش ارزش دلار و تشدید تنش های سیاسی دو عامل اصلی برای تقویت قیمت جهانی طلا بوده است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: بر اساس رابطه تاریخی بین نرخ بهره آمریکا و قیمت طلا به این نتیجه رسیده ام که قیمت طلا در شرایط کنونی ظاهرا فراتر از حد واقعی است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان و تنش های سیاسی در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

کد خبر: 97287 تاریخ: 96/08/16 منبع: طلا