امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تفاوتی ندارد رییس فدرال رزرو امریکا در چهار سال آینده چه کسی باشد چراکه بانک مرکزی این کشور همچنان سیاست پایین نگه‌داشتن نرخ‌بهره را ادامه خواهد داد و این در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود (چانتل شیون، رییس مؤسسه تحقیقاتی مورن بیلد)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، چانتل شیون رئیس موسسه تحقیقاتی مورن بیلد در سخنانی تاکید کرد: به نظر من تفاوتی ندارد رئیس فدرال رزرو آمریکا در 4 سال آینده چه کسی باشد چرا که بانک مرکزی آمریکا همچنان سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره را ادامه خواهد داد و این در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی ما این است که قیمت جهانی طلا در سال آینده تحت تاثیر پایین بودن نرخ بهره آمریکا با افزایش روبرو خواهد شد. مهم نیست چه کسی رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا باشد.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. پیش بینی می شود فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را در نشست دسامبر یک بار دیگر افزایش دهد. نرخ بهره آمریکا در سال 2017 تاکنون 2 بار افزایش یافته است.

دوره ریاست جانت یلن بر فدرال رزرو آمریکا در فوریه آینده به پایان خواهد رسید. وی افزود: طلا در بلندمدت همچنان ایمن ترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ادامه گفت: چندین عامل مهم وجود دارد که تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو را به شدت محدود خواهد کرد، یکی از مهمترین این عوامل سیاست های مالیاتی دولت ترامپ است که به باور برخی کارشناسان می تواند بدهی های آمریکا تا ده سال آینده را 1500 میلیارد دلار افزایش دهد. اگر الان تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرید، قطعا هزینه بازپرداخت بدهی های آمریکا به شدت افزایش خواهد یافت. بحران بدهی کشورهای توسعه یافته و صنعتی یکی از مهمترین عواملی است که سرمایه گذاری در بازار طلا را توجیه می کند.

وی افزود: از نظر تکنیکال تا زمانی که قیمت طلا بالاتر از سطح 1250 دلار در هر اونس باشد، روند صعودی قیمت آن ادامه خواهد یافت.

سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا و ژاپن نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی و نرخ ارز خواهد داشت.

پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا و ژاپن در شرایط کنونی سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهند.

کد خبر: 97288 تاریخ: 96/08/12 منبع: طلا