امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت طلا طی سال‌های آینده یا بلندمدت به بیش از ۵,۰۰۰ دلار خواهد رسید ولی این اتفاق شاید زمانی بیفتد که زمان حیات ما نیست (هری دنت، تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، هری دنت تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: انتظار نداشته باشید که قیمت طلا در زمان حیات و زندگی شما به 5000 دلار در هر اونس برسد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: برخی اقتصاددانان بر این باورند که قیمت طلا طی سال های آینده یا بلندمدت به بیش از 5000 دلار خواهد رسید ولی این اتفاق شاید زمانی بیفتد که آنها دیگر زنده نباشند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: گرچه قیمت جهانی طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود ولی من از این مساله متعجب نخواهم شد اگر قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش 50 درصدی روبرو شود و در ادامه بار دیگر روند صعودی را دنبال کند.

وی در ادامه افزود: نتایج تحقیقات من نشان می دهد که چرخه افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی معمولا هر 30 سال اتفاق افتاده است، مانند آنچه که در سال های 1920 یا 1949 و 1950 و 1980 و همین اواخر 2011 میلادی با آن روبرو شدیم و قیمت طلا تا سطح 1900 دلار در هر اونس افزایش یافت.

هری دنت اظهار داشت: به نظر من رشد فزاینده قیمت جهانی طلا بر اساس این الگو بار دیگر طی سال های 2038 تا 2040 میلادی به وقوع خواهد پیوست.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر زمستان اقتصادی باشند. علی رغم افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای بین المللی، به نظر می رسد خطر بزرگی بازارهای سهام دنیا را تهدید می کند.

وی افزود: از سال 2009 تاکنون شاهد تشکیل حباب در بازار سهام بوده ایم و پیش بینی من این است که شاخص سهام داوجونز آمریکا تا سه سال آینده به کمتر از 5000 تا 5500 واحد خواهد رسید.

وی در پایان نسبت به کاهش شدید ارزش پول های دیجیتال در بازارهای جهانی هشدار داد و گفت: گرچه قیمت بیت کوین به بیش از 7 هزار دلار برای نخستین بار رسیده است ولی سرمایه گذاران باید نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کاملا محتاط باشند.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار داشته باشد.

کد خبر: 97291 تاریخ: 96/08/14 منبع: طلا