امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در پنج سال گذشته سهم اقتصادی کشورهای عضو اوپک در تجارت خارجه روسیه از ۲۳ درصد به ۳۱ درصد افزایش و صادرات به ۲۴ درصد رسیده است (رییس‌جمهور روسیه)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، «لادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه گفت: اقداماتی که توسط این کشور در جهت بهبود بهره وری در حوزه کشاورزی انجام گرفته است، روسیه را به تامین کننده اصلی مواد غذایی اورگانیک منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: بعنوان یکی از صادر کنندگان اصلی غلات، روغن گیاهی، ماهی و دیگر مواد غذایی در جهان هستیم. و انتظار می رود که روسیه به تامین کننده اصلی غذای سالم برای همسایگان خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل شود.

«پوتین» خاطر نشان کرد: یک رویکرد مشترک برای برآورده ساختن تقاضای رشد سریع آسیا برای غذاهای با کیفیت بالا و سالم مورد نیاز است. وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ اوراسیایی و با در دست داشتن مناطق وسیع خاور دور که دارای توانایی قابل توجهی است، در آینده موفق منطقه آسیا-اقیانوسیه سهیم است و به دنبال ارتقاء رشد پایدار و جامع در کل قلمرو خود است.

وی تصریح کرد: از ایده شکل دادن تجارت آزاد در منطقه آسیا-اقیانوسیه حمایت می کنیم و در ۵ سال اخیر سهم اقتصادی کشورهای اَپک در تجارت خارجه روسیه از ۲۳ درصد به ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده و صادرات ما به ۲۴ درصد رسیده است؛ ضمن اینکه قصد نداریم این رویه را متوقف کنیم.

«ولادیمیر پوتین» گفت: ایجاد همکاری کارآمد بمنظور پشتبانی از نوآوری، بعنوان مهمترین اقدام است و روسیه یکسری از راهبردهای خاص از قبیل ادغام اقتصاد دیجیتال و قوانین تجاری، هماهنگ کردن استانداردهای فنی ملی، هماهنگ کردن استراتژی ها برای شکل دادن بازارهای پیشرفته و ایجاد چارچوب مفهومی یکسان برای فضای دیجیتال را در پیش گرفته است.

کدخبر: 97348 تاریخ: 96/08/19 منبع: مهر