امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیش‌بینی می‌شود ارزش خرید در کریسمس سال جاری میلادی به بیش از ۶۷۸ تا ۶۸۲ میلیارد دلار برسد که این رقم نسبت به ۶۵۵ میلیارد دلار سال گذشته با رشد چهار درصدی روبرو خواهد شد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تازه ترین تحقیق فدراسیون ملی خرده فروشی موسوم به “ان اف آر” نشان می دهد که در پیش بودن فصل تعطیلات موجب خواهد شد تا تقاضای جهانی طلا در دو ماه آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش فصل خرید کریسمس در پیش است و این مساله می تواند موجب تقویت تقاضای طلا جواهرات در بازارهای بین المللی شود.

این تحقیق در ادامه افزود: پیش بینی می شود ارزش خرید در کریسمس امسال به بیش از 678 تا 682 میلیارد دلار برسد که این رقم نسبت به 655 میلیارد دلار سال گذشته با رشد 4 درصدی روبرو خواهد شد.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است که هر مصرف کننده امسال به طور میانگین 967 دلار صرف خرید کریسمس خواهد کرد و این مساله نقش مهمی در رونق بازار طلا و جواهرات خواهد داشت.

افزایش چشمگیر هزینه های مصرفی تاثیر مهمی بر بهبود رشد و رونق اقتصادی و رونق بازار طلا جواهرات خواهد داشت.

این تحقیق نشان می دهد که 23 درصد مردم علاقه زیادی دارند تا طلا و جواهر به عنوان هدیه کریسمس دریافت کنند. سال گذشته مصرف کنندگان آمریکایی بیش از 32.9 میلیارد دلار صرف خرید طلا جواهرات کردند. این رقم در سال 2015 میلادی به 31.5 میلیارد  دلار رسیده بود.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که فروش طلا جواهرات در بازار آمریکا در کریسمس امسال به بالاترین سطح در 7 سال اخیر برسد. آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد تقاضای طلا جواهرات در بازارهای غربی در سه ماه سوم امسال به 76.8 تن رسیده که این رقم 4 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

آمریکا سومین بازار بزرگ جواهرات جهان را در اختیار دارد. تقاضای جواهرات در آمریکا در سه ماه سوم امسال به 26.9 تن رسیده که این بهترین عملکرد از سال 2012 میلادی بوده است.

به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر رشد هزینه های مصرفی و افزایش تقاضای طلا جواهرات د ر بازار این کشور داشته باشد.

کد خبر: 97358 تاریخ:  96/08/21 منبع: طلا