امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

روند نزولی ارزش دلار امریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد یافت و بازار سهام نیز با نوسانات شدیدی روبرو خواهد شد و این مسأله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود (بلومبرگ)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس در سخنانی تاکید کرد: من نسبت به عملکرد قیمت طلا در کوتاه مدت بسیار خوش بین هستم، پیش بینی می کنم قیمت طلا تا پایان سال 2017 میلادی بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: تجزیه و تحلیل روند سرمایه گذاری در صندوق های بزرگ پوشش ریسک جهان نشان می دهد که طلا هنوز جایگاه برتری در بین سایر دارایی ها دارد و سرمایه گذاران بین المللی هنوز توجه خاص و ویژه ای را به طلا دارند.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان طی ماه های اخیر روندی کاملا صعودی داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان تا 7 نوامبر به بیش از 483 تن رسیده که نسبت به هفته گذشته 3 درصد معادل 13.46 تن رشد داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: اگر طلا بتواند در کوتاه مدت سطح حمایتی 1270 دلاری را حفظ کند به زودی تا مرز 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

البته به نظر می رسد در بازارهای آسیایی سرمایه گذاران هنوز منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا نسبت به خرید و سرمایه گذاری اقدام کنند.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که شرایط فعلی بازار طلا مشابه آوریل 2005 میلادی است یعنی زمانی که قیمت طلا در محدوده مشخصی گرفتار شده بود و با نوسان چندانی روبرو نمی شد.

البته این مساله می تواند خبر خوبی برای سرمایه گذاران در بازار طلا باشد چرا که در سال 2005 میلادی نیز قیمت جهانی طلا در نهایت با افزایش چشمگیری روبرو شد.

قیمت طلا در روزهای اخیر در محدوده 1267 تا 1285 دلار در هر اونس تثبیت شده است. البته این احتمال وجود دارد که اگر سطح حمایتی 1260 دلاری شکسته شود قیمت طلا تا 1200 دلار در هر اونس کاهش یابد.

واخد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ پیش بینی کرده است که روند نزولی ارزش دلار آمریکا در سال 2018 میلادی ادامه خواهد یافت و بازار سهام نیز با نوسانات شدیدی روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1285 دلاری را بشکند روند صعودی قیمت ادامه خواهد یافت. در صورتی که روند نزولی ارزش دلار در سال 2018 میلادی ادامه یابد، قیمت طلا تا مرز 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد داشت.

کد خبر: 97365 تاریخ: 96/08/26 منبع: طلا