امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با وجود روند چشم‌گیر جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور مالزی، شاخص فوتسی KLCI در میان شاخص‌هایی چون هنگ‌کنگ و هند، کمترین میزان بازدهی را داشت در حالی‌که بسیاری از رقبای این شاخص در این منطقه، افزایش ۲۵ درصدی را در سال جاری به‌ثبت رسانده‌اند (سنا)

شاخص فوتسی KLCI بورس مالزی، لقب بدترین شاخص آسیا در سال 2017 را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افت 5 درصدی شاخص فوتسی KLCI در بورس مالزی موجب شد، این متغیر معاملاتی، نام منفی ترین شاخص آسیا را یدک بکشد.

حتی با وجود روند چشمگیر جذب سرمایه گذار خارجی در این کشور، این شاخص همچنان در میان دیگر همتایان خود از هنگ کنگ گرفته تا هند، کمترین میزان بازدهی را داشته است. در حالی که بسیاری از رقبای این شاخص در منطقه، اقزایش 25 درصدی را در سال جاری به ثبت رساندند.

اختصاص بودجه 66 میلیارد دلاری تا قبل از انتخابات در این کشور نشان از توسعه زیرساخت های این کشور و افزایش میزان تولیدات دارد .

این در حالی است که انتظار مالزی برای انتخابات تأثیرگذار سال 2018 میلادی همچنان در هاله ای از ابهام است. برخی گمانه ها حاکی از برگزاری زودهنگام این انتخابات به دلیل مصادف شدن با بارش سیل آسای مونسون در سال 2018 خواهد بود و به نظر می رسد مصادف شدن با فصل بارانی در این کشور موجب شود انتخابات کمی زودتر از موعد برگزار شود.

دنی وونگ تک مانگ، مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری آرکا در این خصوص اظهار داشت:برخی فاکتورها در بازار وجود دارد که احتمال کاهش مجدد شاخص فوتسی مالزی را بیشتر می کند. اما در این میان برخی فاکتورهای مثبت از قبیل قیمت نفت، صادرات قوی و رشد اقتصادی نیز وجود دارد که ممکن است رویه منفی شاخص فوتسی مالزی را تعدیل کند.

کد خبر: 97398 تاریخ: 96/08/30 منبع: سنا