امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

جانت یلِن، رییس فعلی فدرال رزرو امریکا استعفاء خود را از عضویت در هیأت بانک مرکزی این کشور تسلیم دونالد ترامپ کرد؛ اکنون آینده سیاست مالی امریکا بیش از بیش در دست رییس جمهور این کشور قرار دارد (فرانسه)

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker) به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جانت یلِن» رییس فعلی فدرال رزرو آمریکا استغفاء خود را از عضویت در هیات فدرال رزرو تسلیم «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا کرد و اعلام داشت: زمانیکه «جِروم پاول» سکان بانک مرکزی فدرال رزرو را در دست بگیرد، این نهاد مهم بانکی را ترک خواهد کرد.  

وی در نامه خود به «دونالد ترامپ» نوشته است که نهایت تلاش خود را برای انتقال روان قدرت به «جِروم پاول» که در دوم نوامبر ماه جاری به عنوان رییس آتی فدرال رزرو   منصوب شد را می کند.

در همین حال فدرال رزرو دارای ۷ عضو در هیات خود بوده که اکنون یکی از اعضای کلیدی آن در حال ترک کردن آن است. همچنین اکنون «ترامپ» می تواند یک عضو دیگر از بانک مرکزی آمریکا را خود انتخاب کند و این به این معنی است که انتصابات «ترامپ» تاثیر بسزایی بر روی سیاست آینده پولی آمریکا دارد.

همچنین جلسه تایید و به اصطلاح رای اعتماد کمیته بانکدارای سنا آمریکا به «پاول» در هفته آینده میلادی برگزار خواهد شد و «پاول» به عنوان تنها عضو جمهوری خواه هیات فدرال رزرو است که از سال ۲۰۱۲ میلادی عضو هیات بانک مرکزی ایالات متحده است و انتظار می رود که مانع جدی برای گرفتن تایید از سوی کمیته بانکداری سنا آمریکا نداشته باشد.

بر پای این گزارش دوره تصدی «جانت یلن» در سوم فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان خواهد رسید؛ اما می توانست تا سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان یکی از اعضای هیات فدرال رزرو باقی بماند.

در حال حاضر هیات فدرال رزرو دارای ۳ پست خالی از جمله معاول رییس فدرال رزرو و دو عضو دیگر است.

کد خبر: 97399 تاریخ: 96/08/30 منبع: بنکر