امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در حالی‌که شاخص داوجونز در بازار سهام امریکا با رکوردهای جدیدی روبرو شده، این مسأله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است؛ قیمت طلا تاکنون مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده است و این احتمال وجود دارد که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی ۱,۲۷۰ دلاری قیمت این فلز گرانبها به‌زودی به ۱,۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد (یاسپر لاولر، تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری لندن کاپیتال گروپ)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، یاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لندن کاپیتال گروپ در سخنانی تاکید کرد: افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی مهمترین چالش و مانع برای قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که شاخص داوجونز در بازار سهام آمریکا با رکوردهای جدیدی ر وبرو شده، این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. به نظر من قیمت طلا تاکنون مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده است و این احتمال وجود دارد که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1270 دلاری قیمت طلا به زودی به 1200 دلار در هر اونس کاهش یابد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من سطح حمایتی 1270 دلاری در کوتاه مدت بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

دارن نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان نیز گفت: عدم توانایی طلا در شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری یک سیگنال منفی برای بازارهای بین المللی است. البته اصلاح قیمت طلا در کوتاه مدت می تواند نویدبخش افزایش قیمت این فلز گرانبها در بلندمد ت باشد.

وی افزود: اگر قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو شود، شاهد افزایش نسبی تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی خواهیم بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت ناگهانی شاخص سهام در کوتاه مدت می تواند مهمترین کاتالیزور برای افزایش قیمت جهانی طلا به شمار رود.

بسیاری از فعالان اقتصادی ، رشد فزاینده شاخص سهام در بازارهای بین المللی را حباب گونه می دانند. به نظر می رسد افزایش چشمگیر ارزش سهام در ماه های اخیر، کاملا غیرمنطقی و به دور از واقعیت بوده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1268 تا 1306 دلار در نوسان خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت. تنش های سیاسی بین المللی به خصوص آغاز مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز عامل مهمی برای نوسانات قیمت کالاهای راهبردی خواهد بود.

کد خبر: 97461 تاریخ: 96/09/13 منبع: طلا