امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

میانگین قیمت هر اونس طلا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به ۱,۳۲۵ دلار و قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به‌طور متوسط به ۱,۲۷۲ دلار خواهد رسید (مؤسسه سرمایه‌گذاری ای‌بی‌ان آمرو)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 25 درصدی روبرو شده و نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته است ولی بانک بین المللی ای بی ان آمرو در جدیدترین تحلیل خود اعلام کرده است که عملکرد قیمت طلا در سه ماه سوم امسال کاملا ناامید کننده بوده است.

بر اساس این گزارش جورجت بوئل تحلیلگر ارشد این بانک بین المللی هشدار داده است که روند صعودی قیمت طلا ظاهرا از تب  و تاب اولیه افتاده است. قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال تنها 0.9 درصد افزایش یافته است.

این در شرایطی است که قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 16 درصدی و در سه ماه دوم نیز با رشد 7 درصدی روبرو شده است.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی تصریح کرد: افزایش ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره واقعی و کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری فشار زیادی را بر قیمت طلا در سه ماه سوم امسال وارد کرده است.

گرچه قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون بیش از 25 درصد رشد داشته ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها نمی تواند در شرایط کنونی به سطح رکوردهای سال 2011 میلادی دست یابد.

رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری در سال 2016 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است ولی قیمت این فلز گرانبها هنوز فاصله زیادی تا رکوردهای سال 2011 میلادی داشته است.

به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های اخیر و افت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه مهمترین عواملی است که مانع از افزایش قیمت جهانی طلا به سطح 2000 دلاری شده است.

این بانک معتبر پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه سوم امسال به 1325 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این بانک 1388 دلار اعلام شده بود. این بانک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی نیز به طور متوسط به 1272 دلار می رسد. این رقم نیز در گزارش قبلی بانک ای بی ان امرو بیش از 1300 دلار اعلام شده بود.

برپایه گزارش سایت طلا، این بانک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا طی سال آینده نیز به طور میانگین به 1366 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در گزارش قبلی 1381 دلار اعلام شده بود.

بانک ای بی ان اعلام کرده است که افزایش انتظارات مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا عامل اصلی در کاهش پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده بوده است.

این بانک پیش بینی کرده است که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و در سال 2017 میلادی نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد

کدخبر:96532- منبع:سایت طلا- تاریخ:17-6-95