امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز در امریکا در شرایط کنونی به ۹۳۱ حلقه رسیده که ۳۰۷ حلقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است (گروه صنعتی بیکرهیوز)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گروه صنعتی بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال در آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافته است. مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز در آمریکا اکنون به ۹۳۱ حلقه رسیده که ۳۰۷ حلقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شمار دکل‌های نفتی دو حلقه افزایش یافت و شمار دکل‌های حفاری گاز ثابت ماند. شمار دکل‌های حفاری نفت اکنون به ۷۵۱ حلقه در مقایسه با ۴۹۸ حلقه در سال میلادی گذشته رسیده است. شمار دکل‌های حفاری گاز اکنون ۱۸۰ حلقه است که در مقایسه با ۱۲۵ حلقه در سال میلادی گذشته افزایش یافته است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت و برنت اوایل هفته گذشته پس از این‌که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و موسسه امریکن پترولیوم رشد چشمگیر ذخایر بنزین را گزارش کردند کاهش یافت اما قیمت‌ها روز جمعه تحت تاثیر تهدید برای برگزاری اعتصاب سراسری در نیجریه و صعود واردات نفت چین به رکورد بالا در نوامبر، بهبود پیدا کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همراه با افزایش شمار دکل‌های حفاری فعال، تولید نفت آمریکا نیز بر مبنای هفتگی رو به رشد است و قیمت‌ها را تحت فشار بیشتری قرار داد. تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر، ۹.۷۰۷ میلیون بشکه در روز بود که رکورد جدید دیگری برای سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و برای هفتمین هفته متوالی افزایش نشان داد.

کد خبر: 97550 تاریخ: 96/09/18 منبع: اقتصاد آنلاین