امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پایین بودن نرخ‌تورم در اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا نرخ‌بهره در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز همچنان پایین باشد و این مسأله در نهایت به‌نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود (آی‌سی‌بی‌سی بانک)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، آی سی بی سی بانک در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصاد و بازار جهانی اعلام کرده است که تورم پایین موجب خواهد شد تا بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را همچنان پایین نگه دارند و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش مارکوس گاروی تحلیلگر ارشد آی سی بی سی بانک تاکید کرد: نسبت به قیمت طلا در سال 2018 میلادی امیدوار هستیم و دلایل خوبی وجود دارد که سرمایه گذاران باید طلا را در سبد سرمایه گذاری قرار دهند.

وی در ادامه افزود: تصور می کنیم که تورم آمریکا طی سال آینده پایین تر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باشد و این مساله موجب خواهد شد تا فدرال رزرو مسیر عادی سازی سیاست های پولی را متوقف کند.

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی به 1312 دلار خواهد رسید. البته تحلیلگران این بانک بر این باورند که تا زمانی که شاخص سهام اصلاح قابل توجهی نداشته باشد، قیمت طلا نمی تواند با رشد فزاینده ای روبرو شود.

گاروی بر این باور است که عامل اصلی و مهم برای قیمت طلا در سال 2018 میلادی ، نرخ بهره واقعی خواهد بود. افزایش نرخ بهره واقعی قطعا به ضرر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود و جذابیت کمتری برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا 3 بار دیگر نرخ بهره را در سال 2018 میلادی افزایش دهد ولی گاروی معتقد است که در شرایط کنونی بعید است که فدرال رزرو بتواند با توجه به اوضاع اقتصادی و نرخ تورم، بهره را مطابق با انتظارات و پیش بینی ها افزایش دهد.

البته قیمت طلا طی سال 2017 میلادی علی رغم آنکه فدرال رزرو آمریکا 3 بار نرخ بهره را افزایش داد با رشد 10 درصدی روبرو شده است. کارشناسان اقتصادی شک و تردید دارند که قانون جدید مالیاتی آمریکا عامل مهم تعیین کننده ای برای رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 باشد.

کد خبر: 97654 تاریخ: 96/10/06 منبع: طلا