امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نگرانی‌های مربوط به مذاکرات برگزیت، نااطمینانی نسبت به تشکیل دولت جدید آلمان، افزایش اختلافات لهستان و مجارستان با فرانسه و آلمان می‌تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها باشد (آدریان دی، استراتژیست ارشد بازارهای بین‌المللی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، آدریان دی استراتژیست ارشد بازارهای بین المللی تاکید کرد: نگرانی های مربوط به مذاکرات برگزیت، نااطمینانی نسبت به تشکیل دولت جدید آلمان، افزایش اختلافات لهستان و مجارستان با فرانسه و آلمان می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: انتخابات سراسری ایتالیا نیز در پیش است و بحران بدهی یونان نیز بار دیگر در کانون توجهات بین المللی قرار گرفته است.

آدریان دی تصریح کرد: علاوه بر بی ثباتی سیاسی در اروپا، بازارهای بین المللی به شدت نگران تنش های سیاسی بر سر کره شمالی، اوضاع خاورمیانه و شرق اوکراین است. تنش های موجود در دریای جنوبی چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت کالاهای راهبردی طی ماه های آینده باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: گرچه شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی سال 2017 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو شده ولی شاخص اختمالا تا اواسط 2018 میلادی اصلاح خواهد شد.

تحلیلگران کامرز بانک آلمان نیز تاکید کردند که نرخ بهره واقعی در اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی به خصوص آمریکا هنوز پایین است و حتی در برخی کشورها این نرخ بهره منفی است. این مساله موجب افزایش تقاضا برای طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد شد. پیش بینی می شود تشدید تنش های سیاسی موجب افزایش قیمت طلا به 1350 دلار در هر اونس تا پایان 2018 شود.

موسسه سرمایه گذاری آی جی نیز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال جدید میلادی به 1500 دلار خواهد رسید. به اعتقاد تحلیلگران این موسسه، افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ بهره واقعی و همین طور ریسک های سیاسی موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا در سال 2018 با افزایش روبرو شود.

البته موسسه گلدمن ساش آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا 12 ماه آینده به کمتر از 1225 دلار خواهد رسید. این بانک بزرگ آمریکایی پیش بینی می کند که قیمت طلا تا 2020 میلادی به 1375 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران این بانک معتقدند که سال 2018 دوره سختی برای طلا خواهد بود آن هم به خاطر رشد بهتر اقتصادی جهان.

کد خبر: 97687 تاریخ: 96/10/10 منبع: طلا