امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به آینده اقتصادی انگیس باعث شده است که اتاق بازرگانی انگلیس پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور اروپایی در سال ۲۰۱۷ میلادی را کاهش دهد (اسپوتنیک)

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، اتاق بازرگانی انگلیس شامل انجمن‌های فعالان اقتصادی این کشور چشم‌انداز خود از رشد اقتصادی سال 2017 این کشور را کاهش داد.

اتاق بازرگانی انگلیس تاکید کرد: اصلی‌ترین دلیل محدود شدن رشد اقتصادی این کشور کاهش سرمایه‌گذاری داخلی به دلیل افزایش نگرانی‌ها و ابهامات نسبت به آینده انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپاست.

این اتاق بازرگانی عملاً چشم‌انداز و پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی انگلیس را برای سال 2017 نصف کرده و حدود یک درصد پیش‌بینی کرده است اعلام کرده است که ابهامات نسبت به آینده اقتصادی و شرایط پیش رو پس از خروج از اتحادیه اروپا بر نگرانی سرمایه‌گذاران افزوده است.

به این دلیل که خرید مصرف کنندگان حدود 80 درصد از کل تولید ناخالص انگلیس را تشکیل می‌دهد سرمایه گذاران در انگلیس نسبت به تاثیر تغییر شاخص‌های مختلف اقتصادی بر خرید مصرف کنندگان نگران هستند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اقتصاد انگلیس در سال 2017 حدود یک درصد رشد خواهد کرد که در مقایسه با 2.3 درصد پیش‌بینی قبلی شاهد کمترین میزان رشد اقتصادی از زمان بحران اقتصادی سال 2009 تاکنون خواهد بود.

از سوی دیگر پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور اروپایی برای سال 2018 از 2.4 درصد قبلی به 1.4 درصد کاهش یافته است.

بی‌بی‌سی پیش‌بینی کرده است چشم‌انداز مبهم و غیرشفاف نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به کاهش سرمایه‌گذاری منتج می‌شود به کاهش خرید مصرف کننده منجر خواهد شد.

کدخبر:854297- منبع:فارس- تاریخ:23-6-95