امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

به‌درستی مشخص نیست روند صعودی قیمت طلا تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، چرا که قیمت این فلز زرد علی‌رغم افزایش نرخ‌بهره فدرال رزرو امریکا در ماه‌های اخیر با افزایش روبرو شده و این گمانه‌زنی وجود دارد که نرخ‌بهره فدرال رزرو طی ماه‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت؛ اگر طلا بتواند بالاتر از سطح مقاومتی ۱,۳۲۷ دلاری تثبیت شود، به‌زودی تا ۱,۳۶۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت (برایان لان، تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در حالی امروز جمعه به روند صعودی خود ادامه داده است که در حال ثبت افزایش قیمت برای پنجمین هفته متوالی است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در چهار هفته گذشته افزایش داشته و علت اصلی این مساله افت ارزش دلار آمریکا بوده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1327 دلار رسیده است. این بالاترین قیمت جهانی طلا از 15 سپتامبر به شمار می رود.قیمت طلا در هفته جاری بیش از 0.5 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به کمتر از 91.68 واحد رسیده که این پایین ترین رقم از 20 سپتامبر 2017 میلادی به شمار می رود.

پس از اعلام تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه طی ماه های آینده، ارزش یورو در برابر دلار با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

افزایش ارزش یورو در برابر دلار معمولا موجب افزایش تقاضا برای طلا می شود.

برایان لان تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری گلدسیلور در سنگاپور در این باره تاکید کرد: به درستی مشخص نیست روند صعودی قیمت طلا تا چه زمانی ادامه خواهد یافت چرا که قیمت طلا علی رغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های اخیر با افزایش روبرو شده و این گمانه زنی وجود دارد که نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح مقاومتی 1327 دلاری تثبیت شود، به زودی تا 1360 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا به زودی سطح مقاومتی 1329 دلاری را آزمایش خواهد کرد و این شانس وجود دارد که بتواند سطح مقاومتی 1341 دلاری را نیز بشکند.

ارزش دلار آمریکا پس از آن با کاهش بیشتری روبرو شده است که آمارهای جدید نشان می دهد شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا برای نخستین بار در دو سال و نیم اخیر با کاهش روبرو شده است.

قرار است شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز امروز جمعه منتشر شود. پیش بینی می شود این شاخص در ماه دسامبر با رشد 0.2 درصدی روبرو شده باشد.

این رقم در ماه نوامبر نیز با رشد 0.4 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز امروز با 0.7 درصد افزایش به بیش از 17.06 دلار رسیده است.

کد خبر: 97739 تاریخ: 96/10/22 منبع: طلا