امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در حالی‌که قیمت جهانی طلا هنوز نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر قرار دارد، به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در بازار طلا ارزش زیادی خواهد داشت؛ رشد ۱۲ درصدی قیمت جهانی این فلز گرانبها در سال گذشته تازه آغاز یک راه طولانی است و طلا می‌تواند همچنان یک بازیگر مهم در سبد سرمایه‌گذاری به‌شمار رود (رییس مؤسسه سرمایه‌گذاری اسپروت)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جان سیامپاگیلا رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت تاکید کرد: در حالی که قیمت جهانی طلا هنوز نزدیک به بالاترین سطح در 4 ماه اخیر قرار دارد، به نظر می رسد سرمایه گذاری در بازار طلا ارزش زیادی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من رشد 12 درصدی قیمت جهانی طلا در سال گذشته تازه آغاز یک راه طولانی است و طلا می تواند همچنان یک بازیگر مهم در سبد سرمایه گذاری به شمار رود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: اگر از مردم و سرمایه گذاران سئوال کنید که طلا طی سال های اخیر چه عملکردی داشته است، شاید بسیاری از آنها بگویند که طلا عملکرد خاص و چندانی نداشته است. ولی من تصور می کنم که طلا همه انچه را که مورد انتظار بوده، انجام داده است. به نظر می رسد بازار طلا بسیار باثبات و پایدار است و طلا می تواند طی ماه های آینده عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش شاخص سهام، بالا رفتن نرخ بهره بانکی و وجود سرمایه گذاری های جایگزین مثل بیت کوین می تواند دردسرهای مهمی برای روند صعودی قیمت طلا در ماه های آینده باشد ولی به نظر من طلا هنوز می تواند یک سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی باشد و سود خوبی را عاید آنها کند.

رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت افزود: طلا هنوز بهترین سرمایه گذاری برای پوشش ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی و افزایش نرخ تورم است. به نظر من هنوز برای ورود به بازار طلا دیر نیست.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا ژاپن و اروپا قرار خواهد داشت.

نوسانات ارزش دلار در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

کد خبر: 97849 تاریخ: 96/11/04 منبع: طلا