امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

سال ۲۰۱۸ میلادی می‌تواند یک سال دراماتیک برای فلزات گرانبها به‌خصوص طلا باشد؛ میانگین قیمت هر اونس طلا در سال جاری میلادی به ۱,۳۱۸ دلار خواهد رسید (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، انجمن فلزات گرانبهای لندن اعلام کرد: 2018 میلادی می تواند یک سال دراماتیک برای فلزات گرانبها به خصوص طلا باشد چرا که تحلیلگران اقتصادی اختلاف نظر زیادی درباره روند قیمت طلا طی ماه های آینده دارند.

بر اساس این گزارش 34 تحلیلگر ارشد اقتصادی در این نظرسنجی شرکت کرده اند و اختلاف بین بالاترین و پایین ترین قیمت پیش بینی شده برای هر اونس طلا به بیش از 390 دلار رسیده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1318 دلار خواهد رسید. رونا اوکانل از موسسه جی اف ام اس تامسون رویترز بالاترین پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2018 را داشته و گفته است که قیمت هر اونس طلا امسال می تواند تا 1510 دلار افزایش یابد.

در عین حال و از سوی دیگر برنارد دهده تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که قیمت هر اونس طلا امسال به 1120 دلار خواهد رسید. این مساله نشانگر اختلاف 390 دلاری بین بالاترین و پایین ترین پیش بینی درباره قیمت طلا بوده است.

انجمن فلزات گرانبهای لندن اعلام کرد: علت اصلی اختلاف نظر شدید کارشناسان اقتصادی درباره قیمت طلا در سال 2018 میلادی به خاطر سطح نرخ بهره واقعی در آمریکا، تاثر احتمالی عوامل سیاسی و رشد اقتصادی جهان است.

این در شرایطی است که اختلاف قیمت هر اونس نقره در پیش بینی کارشناسان اقتصادی به بیش از 9 دلار رسیده است. این اختلاف نظر درباره قیمت هر اونس پلاتین نیز به 518 دلار و پالادیوم نیز به 750 دلار رسیده است.

در خصوص نقره نیز میانگین قیمت هر اونس امسال به 17.81 دلار خواهد رسید. بالاترین پیش بینی درباره قیمت نقره 23 دلار و پایین ترین قیمت نیز 14 دلار بوده است.

میانگین قیمت هر اونس پلاتین نیز امسال 1000 دلار خواهد بود. بالاترین پیش بینی درباره قیمت پلاتین 1250 دلار و پایین ترین قیمت نیز 732 دلار بوده است.

کد خبر: 97894 تاریخ: 96/11/13 منبع: طلا