امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت هر اونس طلا تا ۴۰ سال آینده به بیش از ۱۰ هزار دلار خواهد رسید (جیم ریکاردز، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم ریکاردز تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی در واکنش به افزایش قیمت طلا تاکید کرد: این تنها عوامل اقتصادی و سیاسی نبوده است که موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است بلکه نیروهای ساختاری بازار نیز در این مساله نقش مهم و کلیدی داشته است.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: ما در سومین سال افزایش قیمت جهانی طلا قرار داریم و به نظر من بازار طلا هنوز راهی طولانی را در پیش دارد. نیروهای ساختاری بازار بسیار مثبت است و به نظر من آینده درخشان تری در انتظار طلا خواهد بود.

وی افزود: در سال 2018 میلادی باید جنگ تجاری و ارزی بین آمریکا و چین را زیر نظر داشته باشیم. بحران در شبه جزیره کره و استیضاح احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند رویدادهای مهم 2018 باشد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: اگر دموکرات ها برنده انتخابات میان دوره ای آمریکا شوند، زمینه لازم برای استیضاح ترامپ فراهم خواهد شد. هر گونه نااطمینانی سیاسی و اقتصادی در شرایط کنونی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

ریکاردز گفت: به نظر من سومین دوره رشد فزاینده قیمت طلا در بازارهای جهانی آغاز شده است. نخستین دوره مربوط به سال های 1971 تا 1980 میلادی بوده که قیمت طلا 2000 درصد رشد داشت. دومین دوره بین سال های 1999 تا 2011 میلادی بود که قیمت طلا 655 درصد افزایش یافت و سومین دوره نیز به نظر من از دسامبر 2015 آغاز شده است. قیمت طلا از دسامبر 2015 تاکنون 27 درصد رشد داشته است. به نظر من سال 2018 میلادی یک دوره حساس و تعیین کننده برای طلا خواهد بود.

ریکاردز به این دلیل شهرت زیادی دارد که پیش بینی کرده است قیمت هر اونس طلا تا 40 سال آینده به بیش از 10 هزار دلار خواهد رسید.

وی در این باره گفت: قیمت هایی که من اعلام می کنم بر اساس تجزیه و تحلیل های آماری و نمودارها است. اگر یک بحران نقدینگی یا مالی در عرصه بین المللی به وقوع بپیوندد، زمان دستیابی به قیمت 10 هزار دلاری برای طلا زودتر خواهد بود.

کد خبر: 97896 تاریخ: 96/11/07 منبع: طلا