امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت هر اونس طلا تا سه‌ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱,۴۱۰ دلار خواهد رسید (مؤسسه سرمایه‌گذاری میتسوبیشی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی تاکید کرد: اقتصادجهانی در سال 2018 میلادی با ریسک های بزرگی روبرو است و این مساله می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا و سایر کالاهای راهبردی شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: قیمت طلا امسال تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره واقعی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر بین 1.25 تا 1.5 درصد ثابت حفظ کرده است. فدرال رزرو ظاهرا قصد دارد نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش دهد.

باتلر افزود: به نظر من مسیر اتخاذ سیاست های پولی سختگیرانه از سوی فدرال رزرو آمریکا امسال کندتر از سال قبل خواهد بود و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

از سوی دیگر افزایش احتمالی نرخ تورم نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد. به نظر  می رسد روند نزولی ارزش دلار آمریکا نیز طی ماه های آینده ادامه خواهد یافت و بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو نیز در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

باتلر اظهار داشت: قیمت طلا می تواند تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به اوضاع مالی آمریکا و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی، با افزایش بیشتری روبرو شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اجرای قانون جدید کاهش مالیات ها می تواند در نهایت منجر به افزایش کسری بودجه و بدهی آمریکا شود.

وی پیش بینی کرده است که میاتگین قیمت هر اونس طلا تا سه ماه پایانی امسال به 1410 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی و ریسک های اقتصادی ناشی از افزایش بدهی های کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

کد خبر: 97959 تاریخ: 96/11/16 منبع: طلا