امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی رو به افزایش است؛ علت اصلی افزایش قیمت طلا در هفته‌های اخیر لزوماً کاهش ارزش دلار نبوده است و اصلاح شاخص سهام نیز عامل مهمی به‌شمار می‌رود؛ اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱,۳۵۰ دلاری را بشکند به‌زودی تا سطح ۱,۴۰۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت (رییس مؤسسه سرمایه‌گذاری گلوبال ادوایزر)

جورج میلینگ استنلی در مصاحبه با کیتکو نیوز تاکید کرد: آن روزها گذشته است که سرمایه گذاران به امید سودهای دو رقمی اقدام به خرید سهام می کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: کاهش شدید شاخص سهام آمریکا در هفته های اخیر نشان می دهد که زنگ خطر به صدا درآمده و سرمایه گذاران باید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنند.

استنلی افزود: نوسانات شدید بار دیگر به بازار سهام بازگشته است و سرمایه گذاران باید منتظر نوسانات بیشتر در شاخص سهام باشند. به نظر من اصلاح بیشتر شاخص سهام موجب خواهد شد تا قیمت طلا به زودی به مرز 1400 دلار در هر اونس برسد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: جذابیت طلا برای سرمایه گذاران بین المللی رو به افزایش است. علت اصلی افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر لزوما کاهش ارزش دلار نبوده است و به نظر من اصلاح شاخص سهام نیز عامل مهمی به شمار می رود. به نظر من اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1350 دلاری را بشکند به زودی تا سطح 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

وی در پایان افزود: افزایش فشارهای تورمی در آمریکا می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

کد خبر: 98066 تاریخ: 96/12/04 منبع: طلا