امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

شرایط کنونی، ریسک بدهی و کسری بودجه امریکا به‌شدت بالا است و سرمایه‌گذاران باید سبد خود را متنوع کرده و بخشی از دارایی و سرمایه را به طلا تبدیل کنند؛ اکنون فرصت خوبی برای خرید طلا است چرا که کسری بودجه امریکا طی ماه‌های آینده با افزایش چشمگیری روبرو می‌شود و این مسأله ریسک در بازارهای مالی را تشدید می‌کند؛ سطح مقاومتی حساس برای هر اونس طلا طی روزهای آینده ۱,۳۶۰ دلار خواهد بود (کریستوفر وچیو، تحلیلگر مؤسسه دیلی اف‌ایکس)

به گزارش کیتکو نیوز، کریستوفر وچیو تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: در حالی که همه تمرکز بازارهای بین المللی بر روی ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا است، بحران بدهی و کسری بودجه آمریکا تشدید می شود و این مساله می تواند عامل تعیین کننده ای برای بازار طلا باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: ریسک های مربوط به کسری بودجه و بدهی آمریکا تاکنون مورد بحث قرار نگرفته و به نظر من این یک اشتباه بزرگ است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: در چنین شرایطی ریسک بدهی و کسری بودجه آمریکا به شدت بالا است و سرمایه گذاران باید سبد خود را متنوع کرده و بخشی از دارایی و سرمایه را به طلا تبدیل کنند. اکنون فرصت خوبی برای خرید طلا است چرا که کسری بودجه آمریکا طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو می شود و این مساله ریسک در بازارهای مالی را تشدید می کند. به نظر من سطح مقاومتی حساس برای هر اونس طلا طی روزهای آینده 1360 دلار خواهد بود.

وچیو افزود: سرمایه گذاران باید از منفی های قیمت طلا استفاده کنند و دیدگاه بلندمدتی نسبت به بازار طلا داشته باشند. سرمایه گذاران بین المللی در روزهای آینده منتظر اظهارات جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا هستند و این اظهارات می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد.

کد خبر: 98130 تاریخ: 96/12/08 منبع: طلا