امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بخشی از مبحث جذب سرمایه‌گذار خارجی از طریق نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انجام خواهد شد، به شرطی که در این حوزه اطلاع‌رسانی کافی صورت گرفته و سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای فعال در حوزه بازار سرمایه خارجی بتوانند از زمان برگزاری و نحوه آن اطلاع کاملی در دست داشته باشند (علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه)

امکان آشنایی و تعامل بیشتر فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه با یکدیگر و با نهادها و شرکت های فعال در بازار سرمایه یکی از مزیت های نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018) است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزیت های نمایشگاه های تخصصی از جمله فاینکس 2018 اعلام داشت : این نمایشگاه در واقع فرصتی است که نهادها یا شرکت های فعال در بازار سرمایه می توانند خدمات خود را به صورت دقیق تر به مردم و سهامداران معرفی کنند و مشتریان هم می توانند بهتر با این خدمات آشنا شوند.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی از طریق فاینکس 2018 بیان داشت: بخشی از مبحث جذب سرمایه گذار خارجی از طریق نمایشگاه انجام خواهد شد، به شرطی که در این حوزه اطلاع رسانی کافی صورت گرفته باشد و سرمایه گذاران و نهادهای خارجی فعال در حوزه بازار سرمایه از زمان برگزاری و نحوه آن اطلاع کاملی در دست داشته باشند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که بخشی از روند جذب سرمایه گذار خارجی به ریسک ها و روابط سیاست خارجی ایران با کشورهای مزبور باز می گردد، که این مقوله به نظر خارج از اختیارات نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است.

کدیور گفت: اگر اطلاعات کافی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در دسترس قرار بگیرد، این نمایشگاه می تواند فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذار خارجی شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: تجربه سال های قبل نمایشگاه نشان می دهد که برگزاری دوره های آموزشی به صورت کوتاه مدت و کاربردی، سهم زیادی در فرهنگ سازی بازار سرمایه دارد.

وی در خصوص مبحث فرهنگسازی ابراز داشت: اگر اطلاع رسانی کافی در خصوص برگزاری نمایشگاه صورت بگیرد و سرمایه گذارانی که تا کنون وارد بازار سرمایه نشدند و آشنایی کافی ندارند بتوانند از نزدیک با این نمایشگاه آشنا شوند، می تواند گام مهمی در ارتقاء فرهنگ سرمایه گذاری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: طبیعتا افراد فعال در حوزه بازار سرمایه در خصوص برگزاری این قبیل نمایشگاه ها اطلاع کافی داشته و در این رویداد فرهنگی شرکت می کنند، اما موضوع مهم این است که افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند بتوانند جذب این نمایشگاه شوند و در این حوزه فعالیت کنند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس 2018)  از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و شرکت های علاقه مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.iranfinex.ir  مراجعه یا با شماره تلفن ۴۲۹۱۷۰۰۰ داخلی ۱۳۳ و ۱۱۶ تماس بگیرند.

 کد خبر: 98256 تاریخ: 97/01/19 منبع: سنا