امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

انتشار خبری درخصوص تصمیم اپل برای استفاده از صفحه نمایشگر نسل آتی برای مدل‌های جدید گوشی‌های خود در سال آینده، موجب افت قیمت سهام شرکت‌های تولیدکننده ال‌سی‌دی‌های ژاپن دیسپلی، شرکت شارپ و دیگر شرکت‌های تولیدکننده صفحه نمایش برای شرکت اپل شد (سنا)

قیمت سهام شرکت های تولیدکننده ال سی دی های ژاپن دیسپلی، شرکت شارپ و دیگر شرکت هایی که برای شرکت اپل، صفحه نمایش تولید می کردند با افت شدیدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، سایت خبری الکترونیک تایمز در کره جنوبی که یک سایت خبری مربوط به خبرهای حوزه فناوری و اطلاعات در این کشور است، با انتشار خبری در خصوص تصمیم اپل برای استفاده از صفحه نمایشگر نسل آتی برای مدل های جدید خود در سال آینده خبر داد و موجب افت قیمت سهام این شرکت ها شد

این اقدام جدید برای سهام ژاپن دیسپلی و شارپ تاثیر منفی خواهد داشت. به این دلیل که این شرکت ها قادر به تولید صفحه های نمایشگر نسل آتی(او ال ای دی، او ال ای تی، اس ای دی، اف ای دی، کوآنتوم، دی ام اس،اف ال دی،تی دی ای ال، ال پی دی و…) نیستند و تنها قادر به تولید صفحه های نمایش ال سی دی به صورت انبوه هستند .

تاکنون شرکت سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه ای از شرکت سامسونگ الکترونیک است تنها تولیدکننده صفحه های نمایشگر او ال ای دی برای آیفون بوده است.

به این ترتیب، قیمت سهام شرکت JDI (ژاپن دیسپلی) با افت 21 درصدی رو به رو شد و بیشترین میزان کاهش روزانه را نسبت به سال 2014 میلادی به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، قیمت سهام شارپ با افت 3.6 درصدی رو به شد و قیمت سهام سامسونگ نیز 1.2 درصد منفی شد .

تغییر صفحه های نمایشگر گوشی های سری جدید آیفون برای این شرکت که به صورت سالانه سری جدیدی از گوشی های همراه عرضه می کند، یک چالش جدید خواهد بود.

در حالی که، شرکت سامسونگ الکترونیکز تنها تولیدکننده صفحه های نمایشگر او ال ای دی برای گوشی های اپل بوده است . این تولیدکننده از صفحه های نمایش خود برای گوشی های هوشمند سامسونگ نیز استفاده می کند.

در همین حین رقیبانی مثل ال جی دیسپلی تلاش می کند تا خود را برای تولیدهای انبوه آماده کند، به این ترتیب قیمت سهام ال جی دیسپلی با رشد 5.6 درصدی رو به رو شد و بیشترین روند صعود روانه را در چهار ماه گذشته تجربه کرده است.

جری کنگ، مدیر تحلیل گری موسسه HIS Markit در کره حنوبی در این خصوص اشاره داشت: تصمیم اپل برای تغییر صحفه نمایش گوشی های خود به صفحه نمایش نسل جدید قطعی است. اما عملی شدن این تصمیم هنوز در هاله ای از ابهام است. این شرکت هنوز در عرضه آیفون ایکس به دلیل قیمت بالا موفق نبوده است و به همین دلیل تصمیمات آتی این شرکت هنوز مشخص نیست .

به طور حتم، در وهله اول، قیمت نمایشگر های او ال ای دی نخستین مانع خواهد بود. اگر بخواهیم فرض کنیم که آیفون ایکس که تازه ترین محصول آیفون است با نمایشگر او ال ای دی عرضه شود قیمت آن به بیش از 999 دلار خواهد رسید. به همین دلیل استفاده از صفحه نمایشگر های جدید موجب افزایش قیمت گوشی های آیفون شده و امکان استفاده را برای طبق متوسط غیر ممکن می کند.

کد خبر: 98555 تاریخ: 97/03/08 منبع: سنا