امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

شرکت فرابورس ایران به درخواست فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی سه کارگزار برتر خود را برای حضور در رویداد کارگزار برتر براساس داده‌های سال ۲۰۱۷ میلادی به این فدراسیون معرفی کرد (مدیرعامل شرکت کارگزاری مفید)

مدیرعامل کارگزاری مفید از عرضه نسخه بومی شده متاتریدر که یک پلتفرم جهانی است به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در حال حاضر کارگزاری مفید سهمی نزدیک به 20 درصد در معاملات الکترونیک دارد و با 6 پلتفرم معاملاتی، متنوع‌ترین ابزارها را در اختیار گذاشته است.

هادی مهری به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: برای بهره‌مندی بیشتر سرمایه‌گذاران، نسخه بومی شده “متاتریدر” که یک پلتفرم جهانی است را عرضه کردیم و علاوه بر مفید تریدر، یک پلتفرم اختصاصی دیگر به‌عنوان “ایزی تریدر” را در سال 96 رونمایی کردیم.

مدیرعامل کارگزاری مفید افزود: فقط ابزار و پلتفرم معاملاتی برای سرمایه گذاران کافی نیست، زیرا کسانی که فعالیت معاملاتی دارند، نیازهای دیگری هم دارند. ما در چارچوب “دستیاران معاملاتی” امکاناتی برای معامله‌گران فراهم کردیم تا آرامش بیشتری در جریان فعالیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: پلکان را می‌توان اولین باشگاه مشتریان بورس دانست که بیش از 60 هزار عضو دارد و طیف وسیعی از خدمات در آن ارائه می‌شود.

 مهری ادامه داد: علاوه بر آن با بیشترین تعداد شعبه در سراسر کشور سعی کرده‌ایم نقاط دسترسی را افزایش دهیم. همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی سعی می‌کنیم مردم را با مقوله سرمایه‌گذاری آشنا کنیم. در اردیبهشت سال جاری هم اولین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس به منظور راهنمایی برای تصمیم گیری صحیح، افتتاح شد.

مدیرعامل کارگزاری مفید که کارگزاری او به تازگی در جایگاه نخست بهترین اعضای معرفی شده به فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی ایستاد، همچنین ملاک ها و معیارهای این فدراسیون را برای این انتخاب تشریح کرد.

به گفته مهری، فیاس یک مدل برای ارزیابی دارد که بورس “نزدک” آن را ارائه کرده و در آن بر مواردی همچون ارزش معاملات، مساله رعایت قوانین و توسعه فعالیت‌ها و ارائه ابزارهای آنلاین تمرکز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد کارگزاری مفید در موارد مورد ارزیابی ” فیاس” مثل توسعه فعالیت و ارائه ابزارها چگونه بوده است، گفت: ارزیابی فیاس بر اساس داده‌های سال 2017 بوده است؛ اما برای تقریب ذهن و براساس آمار رسمی سال شمسی گذشته یعنی سال 1396 کارگزاری مفید با مجموع رقم 12.739 میلیارد تومان در بورس و فرابورس رتبه اول ارزش معاملات را کسب کرده است.

مدیرعامل کارگزاری مفید با بیان اینکه مجموع دفعات معامله این کارگزاری در بورس و فرابورس 5,275,098 بوده است، افزود: کارگزاری مفید در سال 89 اولین سامانه معاملات آنلاین را به بازار معرفی کرد. در حال حاضر هم این کارگزاری سهمی نزدیک به 20 درصد در معاملات الکترونیک دارد و با 6 پلتفرم معاملاتی متنوع‌ترین ابزارها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است.

مهری همچنین در پاسخ به این سوال که کارگزاری مفید تا چه حد توانسته است به مسائلی همچون عدم نقض مقررات پایبند بماند، اظهار داشت: در مجموعه مفید این اعتقاد وجود دارد که هدف اصلی قوانین و مقررات، کم کردن ریسک سرمایه‌گذاران و همچنین کنترل ریسک نهادهای مالی مثل کارگزاری است. بر پایه این اعتقاد و براساس آمار و ارقام رسمی ما کمترین میزان تخلف و اشتباه را داشته‌ایم و با تأکید بر حقوق مشتری سعی می‌کنیم اگر حقی ایجاد شده خودمان را مسوول بدانیم.

خاطر نشان می شود: به تازگی فرابورس ایران به درخواست فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) سه کارگزار برتر خود را برای حضور در رویداد «کارگزار برتر» بر اساس داده‌های سال 2017 میلادی به این فدراسیون معرفی کرد که در حوزه بازار سهام به ترتیب کارگزاری‌های مفید، تدبیرگران فردا و بانک مسکن در جایگاه نخست تا سوم بهترین اعضا قرار گرفته‌اند و در حوزه بازار بدهی رتبه‌های اول تا سوم به کارگزاری‌های بانک پارسیان، بانک ملت و بانک سپه اختصاص یافته است.

کارگزارانی که توسط هر یک از بورس‌های عضو فیاس به عنوان کارگزاران برتر معرفی شوند، می توانند در کنفرانس سالانه این فدراسیون که با موضوع کاربرد فین‌تک در بازارهای مالی برگزار می‌شود، به عنوان مهمان حضور یابند و از پنل‌ها و سخنرانی‌های تخصصی برگزار شده طی این کنفرانس با موضوعاتی همچون مالی اسلامی، تجارب بورس‌های مختلف در زمینه همکاری‌های فی‌مابین، آخرین دستاوردهای صنعت مالی و بررسی چالش‌ها و مسائل پیش روی این صنعت بهره‌مند شوند.

این در حالی است که پیش از این، تنها بورس‌های عضو و سپرده‌گذاری‌های مرکزی اوراق بهادار امکان حضور در رویدادهای سالانه فیاس را داشتند؛ اما هم اکنون کارگزاران عضو نیز به عنوان خط مقدم ارائه دهندگان خدمات بورس‌ها می‌توانند با حضور در رویداد سالانه فیاس، از فرصت به وجود آمده در جهت ارتباط با سایر کارگزاری‌ها، تبادل دانش و تجربیات و جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند.

در حال حاضر فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی دارای 15 عضو بورسی است که اعضای آن را علاوه بر فرابورس ایران؛ بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، بورس اوراق بهادار ابوظبی، کویت، عمان، آتن، بحرین، قبرس، دمشق، گرجستان، عراق، قزاقستان، مسقط و بورس اوراق بهادار تاشکند تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 99065 تاریخ: 97/06/05 منبع: سنا