امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به این‌که مسئولیت اصلی صندوق بین‌المللی پول حمایت از اعضایش در برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم‌های بانکی و پولی است، صندوق بین‌المللی پول باید نشان دهد که می‌تواند نقش خود را برای ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند (رییس‌جمهور)

حسن روحانی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط خود با نهادهای پولی جهانی از جمله صندوق بین‌المللی پول را گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در دیدار کریستین مادلین اودته لاگارد، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در نیویورک، تحریم آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و خلاف مقررات بین‌المللی دانست و بر ضرورت حمایت نهادهای بین‌المللی مالی از تهران در برابر این اقدام غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی صندوق بین‌المللی پول حمایت از اعضایش در برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم های بانکی و پولی است٬ گفت: صندوق بین‌المللی پول باید نشان دهد که می‌تواند نقش خود را برای ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند و امیدوارم در این عرصه گام مثبتی بردارد.

بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول نیز در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به ملت و دولت ایران به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز تصریح کرد: ماموریت صندوق بین‌المللی پول، برقراری ثبات مالی و رشد اقتصادی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد که این صندوق به همکاری خود با ایران و ادامه وظایفش در این عرصه ادامه خواهد داد

کد خبر: 99148 تاریخ: 97/07/03 منبع: سنا