امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تحریم‌های امریکا بر صادرات نفت ایران دوامی نیاورد و هند به‌عنوان یکی از مشتریان بالقوه بازار نفت ایران، سفارش خرید نفت ایران را برای تحویل در ماه نوامبر سال جاری ثبت کرده است (سنا)

قیمت نفت در بازارهای جهانی نخستین روز کاری هفته را با کاهش آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، قیمت نفت برنت در معاملات هشتمین روز از اکتبر به هر بشکه 83 دلار رسید.

تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران دوامی نیاورد و هند به عنوان یکی از مشتریان بالقوه بازار نفت ایران، سفارش خرید نفت ایران را برای تحویل در ماه نوامبر ثبت کرده است.

این در حالی است که، تحریم های آمریکا بازار صادرات نفت ایران را نشانه گرفته است و از تاریخ 4 نوامبر فشارها را بر این کشور بیشتر خواهد کرد.

از طرف دیگر، عربستان به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در خاورمیانه اعلام داشته است که میزان تولیدات را از ماه نوامبر افزایش خواهد داد و روزانه 10.7 میلیون بشکه را روانه بازار خواهد کرد.

در این بین، روز جمعه یکی از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور ممکن است به برخی از کشورها که پیش ‌تر اقدام به کاهش خرید نفت از ایران کرده ‌اند معافیت‌هایی را در زمینه خرید نفت از این کشور پس از اعمال تحریم های خزانه داری در ماه نوامبر ارئه کند.

به این ترتیب و با وجود حضور نفت ایران در بازارهای جهانی علیرغم فشارهای آمریکا، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی با افت 1.1 درصدی هر بشکه 83 دلار و 16 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس نیز با افت 0.9 درصدی مواجه شد و هر بشکه از این کالا معادل 73 دلار و 61 سنت داد و ستد شد .

در بازار جهانی طلا نیز قیمت این فلز با افت 0.6 درصدی به هر اونس یک هزار و 197 دلار رسید .

اما در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 73 دلار رسید .مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 167 دلار مبادله شد. هر تن سرب یک هزار و 982  دلار و هر تن نیکل 12 هزار و 465 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 965 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 593 دلار مبادله شد .

کد خبر: 99248 تاریخ: 97/07/16 منبع: سنا