امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن کاهش شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و افت نرخ بهره اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا بوده است (کیتکو نیوز)

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از کیتکو نیوز، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بوده است.
بر اساس این گزارش شاخص سهام در بورس وال استریت طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افت شدیدی روبرو شد و این مساله موجب شد تا قیمت طلا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با کاهش روبرو شده است.
در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، 14 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کردند که از این تعداد 11 نفر معادل 79 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای دادند.
2 نفر معادل 14 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و یک نفر معادل 7 درصد نیز اعلام کرد قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.
در نظرسنجی آنلاین نیز 527 نفر شرکت کردند که 355 نفر معادل 67 درصد گفتند قیمت طلا در هفته آتی با افزایش روبرو می شود. 99 نفر دیگر معادل 18 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش همراه می شود و 73 نفر معادل 14 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده تغییری نخواهد داشت.
به نوشته طلا،قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با رشد 1.4 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلادر کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و وضعیت بازار سهام قرار خواهد داشت.

کد خبر: 99281 تاریخ: 97/07/23 منبع: طلا