امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

احتمال رکود اقتصادی امریکا تا دو سال آینده به بیش از ۵۰ درصد رسیده است و با تشدید نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی امریکا، تقاضا و قیمت جهانی طلا نیز افزایش خواهد یافت (بلومبرگ)

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران بانک گلدمن ساش آمریکا اعلام کردند: با بازگشت نگرانی و ترس به بازارهای مالی جهان و افت شدید شاخص سهام، طلا برنده نهایی خواهد بود و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها به شدت افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش میخائیل اسپورگیس تحلیلگر ارشد این بانک معتبر بین المللی گفت: افزایش نگرانی ها در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی در افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری داشته است.
قیمت طلا در ماه اکتبر برای نخستین بار در 7 ماه گذشته با افزایش روبرو شده است. نگرانی ها نسبت به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و احتمال رکود اقتصادی در آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.
تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که احتمال رکود اقتصادی آمریکا تا 2 سال آینده به بیش از 50 درصد رسیده است. با تشدید نگرانی ها نسبت به رکود اقتصادی آمریکا ، تقاضا و قیمت جهانی طلا نیز افزایش خواهد یافت.
به نوشته طلا،بانک گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سه ماه آینده به 1250 دلار، شش ماه آینده به 1300 دلار و 12 ماه آینده به 1350 دلار خواهد رسید.

کد خبر: 99418 تاریخ: 97/08/15  منبع: بنکر