امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و پیروزی ترامپ، شاهد قرمزی یکپارچه سهام در بورس بودیم و تعداد سهم‌های مثبت تابلوی معاملات به تعداد انگشتان دو دست نیز نمی‌‌رسید و بازار افت ۱،۲۱۰ واحدی را تجربه کرد (بورس نیوز)

طی روز جاری شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی آغاز معاملات به دنبال این موضوع که فاصله ترامپ تا کاخ سفید تنها چند قدم شده و آرای این نامزد جمهوری خواه تا به این لحظه از هیلاری کلینتون پیشی گرفته، افت 1210 واحدی را ثبت کرده است.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری از مرحله پیش گشایش شاهد چیده شدن صف های فروش در اکثر شرکت ها و گروه های فعال در بازار بودیم و بعد از بازگشایی بازار شاهد قرمزی یکپارچه سهام حاضر در بورس هستیم به طوری تعداد سهم هایی که در محدوده مثبت تابلوی معاملات قرار دارند به تعداد انگشتان دو دست نیز نمی رسد.

به نظر می رسد جو روانی منفی ایجاد شده در بازار سرمایه کشورمان تنها تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد به طوریکه بر خلاف همه پیش بینی های سرمایه گذاران در بازار های مالی جهان، ترامپ نامزد جمهوری خواه، به کاخ سفید وارد و به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، این رفتار هیجانی و فشار فروش ایجاد شده باعث شد تا شاخص کل بورس بار دیگر به سطح 78هزار و 621 واحدی که آخرین بار ابتدای آبان ماه سال جاری لمس کرده، افت کند.

 

به نظر می رسد، با اتمام شمارش آراء، مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور بازار بورس کشورمان به شرایط متعادلی نزدیک خواهد شد چرا که طبق اظهار نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه موضع ترامپ که در رابطه با وضعیت بازارهای مالی بعد از انتخاب وی بدبینی های بسیاری وجود دارد، مشخص نیست و باید دید چه سیاست ها و خط مش هایی را در پیش خواهند گرفت. البته گفتنی است که جو منفی امروز بازار بورس تهران در حالی ایجاد شده که در بازارهای آمریکایی شاهد رشد شاخص بورس و قیمت سهام شان هستیم.

کدخبر:412587- منبع:بورس نیوز تاریخ:19-8-95