امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیروزی ترامپ موجب ادامه نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین‌المللی خواهد شد و تصمیم فدرال رزرو امریکا را مبنی بر افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر سال جاری میلادی را به تأخیر خواهد انداخت (رویترز)

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری متال بولتین تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی تحت تاثیر تشدید ریسک های سیاسی در اروپا و نگرانی های مربوط به سیاست های اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ با افزایش همراه خواهد شد.

 

تشدید ریسک سیاسی در اروپا و نگرانی نسبت به انتخاب ترامپ قیمت طلا را سال آینده افزایش می دهد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد موسسه بولتین متال در سخنانی تصریح کرد: از دیدگاه ساختاری، نظر ما درباره روند نوسانات قیمت طلا در سال 2017 میلادی مثبت خواهد بود، چرا که پیروزی ترامپ احتمالا موجب افزایش نگرانی ها و نااطمینانی در سطح بازارهای بین المللی خواهد شد و این مساله به نفع طلا خواهد بود.

 

وی افزود: ریسک های سیاسی در اروپا نیز طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت و این به معنای رشد تقاضا برای طلا خواهد بود. در کوتاه مدت سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ شاید موجب افزایش ارزش دارایی های ریسکی مانند سهام و دلار شود ولی در نهایت رشد کسری بودجه و بدهی های ملی آمریکا به ضرر شاخص سهام و به نفع طلا خواهد بود.

 

قیمت طلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شد و وارد کانال 1300 دلاری شد ولی بعدا با افت شدیدی روبرو شده و تا سطح 1260 دلاری کاهش یافته است.

 

 

کد خبر: 7740711 تاریخ: 21-08-95 منبع: سایت طلا