امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بانک مرکزی روسیه طی ماه اکتبر سال جاری میلادی ۳/۱ میلیون اونس معادل ۴/۴۰ تن به ذخایر طلای خود افزوده است؛ این رقم ۵/۲ برابر بیشتر از ذخایر طلای اضافه شده روسیه در ماه سپتامبر بوده است؛ روسیه هم‌اکنون بیش از ۹/۵۰ میلیون اونس معادل ۱,۵۸۳ تن ذخایر طلا در اختیار دارد (سیکینگ آلفا)

به نقل از پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا؛ در حالی که به نظر می رسد تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو شده باشد و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی این فلز زرد داشته ولی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضای طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان همچنان به شدت رو به افزایش است.

 

بر اساس این گزارش بانک مرکزی روسیه طی ماه اکتبر 1.3 میلیون اونس معادل 40.4 تن به ذخایر طلای خود افزوده است. این رقم 2.5 برابر بیشتر از ذخایر طلای اضافه شده روسیه در ماه سپتامبر بوده است. روسیه هم اکنون بیش از 50.9 میلیون اونس معادل 1583 تن ذخایر طلا در اختیار دارد.

 

روسیه از ابتدای 2014 تا نوامبر 2016 میلادی میزان ذخایر طلای خود را 50 درصد افزایش داده است. در این مدت روسیه میزان اوراق قرضه و بدهی آمریکا را 50 درصد کاهش داده است.

 

روسیه قصد دارد برای مقابله با تحریمهای کشورهای غربی ذخایر ارزی خود را متنوع کند و وابستگی به دلار و سایر ارزهای خارجی را کاهش دهد.

 

کد خبر: 762359 تاریخ: 02-09-95 منبع: سایت طلا