امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در حالی‌که قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی تحت تأثیر نگرانی‌ها و بی‌ثباتی‌های سیاسی بین‌المللی به خصوص انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش چشمگیری روبرو شده بود ولی در هفته‌های اخیر به خصوص پس از پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا، قیمت طلا با افت شدیدی روبرو شده و ۲۷ درصد از رشد قیمت را از دست داده است (مؤسسه سرمایه‌گذاری فلزات گرانبهای کویت)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مباشر، موسسه سرمایه گذاری فلزات گرانبهای کویت تاکید کرد: در حالی که قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست 2016 میلادی تحت تاثیر نگرانی ها و بی ثباتی های سیاسی بین المللی به خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش چشمگیری روبرو شده بود ولی در هفته های اخیر به خصوص پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا قیمت طلا با افت شدیدی روبرو شده و 27 درصد از رشد قیمت را از دست داده است.

 

بر اساس این گزارش موسسه ساباییک کویت افزود: قیمت طلا می تواند تا پایان امسال 6 درصد افزایش یابد و بالاتر از سطح 1120 دلاری در هر اونس تثبیت شود.

 

قیمت طلا که اوایل امسال به 1066 دلار رسیده بود در ماه جولای تا سطح 1375 دلاری افزایش یافت. قیمت این فلز گرانبها از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بیش از 200 دلار کاهش داشته است.

کدخبر: 28258 تاریخ: 06/10/95 منبع: طلا