امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

رتبه اشتغال‌زایی و کارآفرینی ایران در دنیا ۸۰ و در بین ۱۵ کشور منطقه، ۱۴ است (معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر کار افزایش ظرفیت های مربوط به شرکت های مشاوره کارآفرینی را در مسیر کارآفرینی مهم خواند و گفت: دستورات لازم برای ایجاد یک انجمن و تشکل کارآفرینی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری، معاون اشتغال و کارآفرینی ربیعی با حضور در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران درباره وضعیت کارآفرینی گفت: متأسفانه رتبه ایران در دنیا 80 و در منطقه از بین 15 کشور 14 است.

 وی با بیان اینکه نهادها باید به بحث کارآفرینی توجه لازم داشته باشند افزود: یکی از شرکت هایی که در حوزه it فعالیت دارد و هماهنگ کردیم تا بتواند اقدامات موثر در حوزه کارآفرینی انجام دهد شرکت انیمیشن دیرین دیرین  است. این شرکت گلایه های بسیاری از مسیر فرآیند کارآفرینی داشت.

 منصوری با بیان اینکه قرار نیست کارگردان باشیم بیان کرد:کارگران قرار نیست دولت باشد،بلکه تمام نهادها باید کارآفرینی کنند. متأسفانه هنوز وارد موج کارآفرینی نشده ایم.

 معاون اشتغال ربیعی با بیان اینکه کارآفرینی یکی از اقدامات در جهت ایجاد اشتغال است گفت: به منظور هماهنگی بین شرکت های مشاوره و بهره گیری از ظرفیت های کارآفرینی ضرورت دارد یک تشکل کارآفرینی ایجاد شود. ایجاد سازمان کارآفرینی هم ضروری است اما در حال حاضر که امکان ایجاد آن هنوز فراهم نشده دستورات لازم برای ایجاد یک انجمن و تشکل کارآفرینی انجام شده است و به زودی یک تشکل کارآفرینی ایجاد خواهد شد.

 وی گفت: به نظر می رسد در قوانین موجود باید اصلاحاتی انجام شود، بنابراین در هماهنگی با دستگاه های مربوطه هم کارهای مطالعاتی و تنقیح قوانین را شروع کرده ایم و در دست اجرا داریم.

منصوری افزایش ظرفیت های مربوط به شرکت های مشاوره کارآفرینی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: استفاده از کانون های کارآفرینی و ایجاد یک تشکل ملی در این حوزه بسیاری از مشکلات پیش روی کارآفرینان را برطرف می کند.

 

کد خبر: 8585 تاریخ: 18-12-95 منبع: تسنیم